måndag 9 november 2009

Jo...jag är kvar.

Nej, jag har inte slutat blogga...men datorn inbjuder inte direkt till det. Sitter med den bärbara, min är på verkstaden.
Haft det tufft med barnen, mest A. Mycket testande av gränser, gnäll och bråk. Idag ringde specialpedagogen på skolan och undrade om vi fått papperen från As utredning. Neeej....? Det tror jag inte, inte vad jag minns. Hon skulle ringa Hab och be att få dom skickade till oss och så får vi ge ett ex till skolan. Passade på att fråga henne om det fanns något rum på skolan som A kan använda när han känner att han inte kan koncentrera sig i gruppen. Talade om att han hade föreslagit det själv men att jag inte hade hunnit prata med fröken M än. Hon tyckte det var en bra ide och skulle ordna det. Han har ju ingen ork kvar när han kommer till fritids och ännu mindre hemma.
Annars då...ja...som vanligt antar jag. Trött, snart dax för sängen.

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Min O brukar gå till specialpedagogen och sätta sig när han tycker att det är svårt att koncentrera sig. Nog borde de väl ha ett grupprum nära klassrummet för sådant? Kram