söndag 4 juli 2010

Äntligen semester!


Har semester!!! Äntligen! Hoppas på att snabbt falla in i "ledighetsmode" Gör en rivstart så får vi se :) Nu: Gott och blandat.
Har haft lite problem med håret....slingorna krånglade ju sist jag gjorde och nu blir mitt hår grönt. Förmodligen pga att vi har eget vatten...men...varför just nu? Vi har bott här i snart 8 år och jag har varit helblonderad utan att det hänt. Tråkigt! Det går bort med askorbinsyra men efter ett par dagar är det lika igen.
Har haft Is hund här i helgen, fjant -Tuss även kallad. Hon är som en sten i andra änden av kopplet när vi går bortåt och hemåt drar hon så in i bängen. Rädd att missa matte? Jo, en aning. När I hämtade henne idag passade jag på att handla medans dom gick ner till badstranden. Vi har varit där en del i värmen....
Men jag får inte bada, har bytt min hormonspiral mot en i koppar. Hoppas på att få slippa huvudvärken. Lite i allafall.
Har även varit hos PA igen, alltid lika spännande. Vi får se vad som händer till hösten.
Mer då...jo...P har sålt Kymcon, den jag mest åkte på. Han har även hunnit vara iväg och kolla på en annan som verkade bra. Kanske hämtar den i helgen eller så...
Njuter av sommaren ändå, mina vita pioner doftar underbart, lite kryddigt. Smultronen är mogna och goda, det växer så det knakar i rabatterna. På kvällspromenaderna luktar det så gott av solvärmd mark och vitmåra. Det är en speciell doft för mig. Det påminner om sena sommarkvällar med en liten eld, mygg och pappa på pass efter morkullor. Eller eventuellt på en fisketur. Luktar nästan lika gott som när man kommer åkande på fyrhjulingen eller när jag red och man plötsligt känner hur luften förändras, blir lite rå och man förstår att det finns ett litet vatten i närheten. Ååååå....svensk sommar! Underbart!
Nu ska jag återgå till det jag måste göra innan J. Blund kommer på besök.

Inga kommentarer: