lördag 11 augusti 2012

Äntligen lite loppis!


03.30...halvgråtande barn på väg ned för trappan...jag kommer till mötes. Det är den stora sonen som har ont i benen, vaderna. Jag masserar och han går till sängs igen. Går någon minut så hör jag honom på väg ner igen. Masserar in tigerbalsam och vi lägger oss. Ligger vaken... Ps klocka ringer 04.30. Hör honom och A pratar i någon sorts halvvaket tillstånd. A kommer in till mig och lägger sig, P åker till jobbet. Både jag och A vrider och vänder på oss...knölar och bökar. Det gör ont i benen än och jag plockar fram spikmattan, både jag och han lägger oss med vaderna på den och somnar till slut. Jag med en hund mellan knäna och en katt halvhängande på magen, båda uppe på täcket. Varmt. Klockan ringer men jag orkar inte, stänger av. J kommer in och viskar något till A men jag säger att han ska gå och se på tv, att vi sovit dåligt och strax kommer upp. Jag sover lite till...oroligt, katten verkar sitta fast med kardborre för hon bara slinger med när jag vänder på mig :) Men sen så...upp och duscha, väcka A, äta frukost och åka till Vintjärn på loppis.
Träffade en del kändisar där, fritidsfröknar, morbror med fru och annat löst folk :) Tack för bärhjälpen morbror, jag höll nästan på att glömma lådan när vi skulle åka :) Ja, jag hittade en kartong med pärmar och papplådor som innehöll någon sorts samlarmojs. Ni vet...recept, husläkaren, trädgård eller vad det nu är. Det här hette Själ, Kropp, Ande och innehöll allt från läkeväxter, tarokort, magi och möten med döda. Det lilla jag har hunnit kolla. Man verkar ha fått med en tarokortlek, runor, kristaller, cd skivor och tidningar. En del saker finns kvar och jag tror inte att personen har samlat färdigt. Så nu har jag lite att gå igenom :) J köpte en liten träbåt och A ville hem.
Men vi svängde förbi två loppisar till på hemvägen. På den ena köpte jag ett ställ att ha tidningar i, ska sitta på väggen. På den andra köpte jag ett symaskinsunderrede..billigt! Köpte även en sidenblus/jacka/överdel med drakmotiv, både jag och A ville ha den, och en apotekarros i kruka. Sen åkte vi äääntligen hem...jag hade kunnat fyndat mera :)

 Klicka för att se större!

 Hemma igen hände inte mycket, vi åt god mat när P kom hem med små goda lättkokade ärtskidor till. Mums! Dom andra tråkade bara så jag och Hanna gick ut. Ingen sol idag men vackert ändå. I morgon är det Konstrunda i Svärdsjö där en massa olika konstnärer visar upp sina alster. Bla textiler, silversmide, fotografier och såklart målningar och teckningar. Ska åka till några av dom tänkte jag. Dessutom brukar folk passa på att ha loppisar den här dagen, när så många är ute och far. Så jag tänkte passa på att besöka några sådana också :) "Endagars loppisar" brukar kunna innebära fynd :)



3 kommentarer:

Vida sa...

Vilka härliga loppisfynd. Kramar från Liv

Tomas Varg sa...

Nej vad tråkigt att han har ont :(
Väldigt fina fynd du gjort! ;)

Tomas Varg sa...

"katten verkar sitta fast med kardborre för hon bara slinger med när jag vänder på mig "

Hahaha! :)