fredag 13 juni 2014

Skolavslutning och blommor såklart ;)



Känns som om jag inte gjort ett dugg den här veckan, fast jag har haft saker inplanerade. I måndags var jag och J in till stan och köpte presenter, i tisdags bakade jag en kladdkaka som jag fick kasta för jag glömde den i ugnen. Dumt och irriterande. I onsdags var jag till Fröken L och fick akupressur och rådgivning, trevligt som vanligt. Torsdag em var jag och A till VC och visade upp utslag som han har på utsidan av låren och armbågarna, haft ett på ryggen också. Dom sa att det var något man kunde få efter tex en förkylning och det började ofta med en " primärmedaljong", i As fall den på ryggen. Inget farligt, inte smittsamt och skulle gå över av sig självt. Skönt. Sen åkte vi hem och åt och klädde om för skolavslutning i Svärdsjös vackra kyrka. Som vanligt sång, tal och en massa folk. Men idag var det lugnt, bara mathandling och tacos :)



Kommer ni ihåg min irisknopp...jag undrade om det skulle bli rätt färg... det blev mycket bättre och större!






Dom här vita/blekblå hittade jag i ett dike på en skogsväg och jag var bara tvungen att ta en bit med mig hem.


På penseerna var det en klump, såg ut som ägg, petade lite och vips så hade spindelbarnen spridit ut sig på ett tunt nät. Lite läbbigt när dom är så många och snabba :)


Ginnalönnen har en väldigt oansenlig blomma, men som den doftar! Gott!


Infarten till jobbet, vackert!


Nu pissar vi på skolan! Nej då, inte på riktigt, men det blev en kul bild :)


Knasbarn!


Mina fina killar, älskar er!


Inga kommentarer: