söndag 6 mars 2016

Fikat...och fikat igen.



Jag hade planerat att städa på torsdagen och baka på fredagen. Och jo, visst, jag städade eller mest plockade ihop, på torsdagen...med långa pauser. Hade en molande huvudvärk som eskalerade till migrän på eftermiddagen så jag fick lägga mig. I med öronpropparna och sova ett par timmar medan P gjorde mat.
På fredagen bakade jag med en del hjälp av J, det blev två kladdkakor, en sockerkaka och kolasnitt. P bakade bruna bröd i längder. Lite mera städning också.
På lördag fm så tog jag golv och badrum sen kom gästerna. Våran lilla J fyllde ju år! Först kom syrran och tjejerna med min pappa, senare kom Ps syster med grabbarna och Ps mamma och pappa. Fika fika fika...och så tacos senare på kvällen. Riktigt kände hur jag svällde...
Idag händer inte mycket, plockat med allt skrot som samlas i datarummet, P och J åkte på hockey och A glor på tv. Spelförbud idag ;) Han har varit lite krasslig och har inte gjort något vettigt alls under hela lovet.
Och nästa vecka rullar det på som vanligt igen med utvecklingssamtal, tandläkarbesök, träning och läxor.

2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Spelförbud? Gode gud. Hela barndommen kom tillbaka ;)

Annica sa...

Ibland måste det till sådana saker :)