måndag 1 maj 2017

Valborgshelgen.



Som jag skrev i förra inlägget så började jag bli sjuk, och det är inte bra än. Men det går som i vågor. Ena stunden känner jag mig ok, kan andas genom båda näsborrarna och kanske bara snyter mig nån gång. Sen plöstligt är jag ruggig, fryser, nyser, näsan är helt tät och jag måste andas genom munnen. Tråkigt! 




Katla njuter av att kantnepetan har tinat fram...hon tuggar på och rullar sig i den torkade växten.



" Ja...jag ääääälskar den"



" Underbart!"





På valborgsmässoaftonskväll så gick vi ned till sjön för att elda upp årets majbrasa. Som var den envisaste brasa jag någonsin varit med om. Inte att tända, för det gick bra, men att få den att brinna vidare. Elden ville inte sprida sig alls. Men...jag sa ju det redan innan...för stora grenar som låg med mycket luft mellan sig. Efter nån timme så gick vi hem och fikade, trodde det där skulle vara fort gjort. Sen gick jag och P ned själva och såg till att resten brann upp. Jag tyckte att det gick bra rent sjukmässigt, tog en tablett innan vi gick båda gångerna. Klockan blev nästan normal uppstigningstid innan vi kom i säng efter varsinn välbehövlig dusch. Tror klockan var 03.45. Då sov barnen redan och hunden, som varit hemma sista omgången, somnade tacksamt bredvid min sida. Hon är lite fjantig när hon vet att vi är ute, i närheten, och inte på jobbet. :) Fast ändå så vill hon ju inte vara ute och frysa. 


Tog äntligen och läste senaste Harry Potter, den som är som ett manus. Gillar inte riktigt det upplägget men det gick fort...utläst på ca två timmar. 



Idag var det som sagt så fint väder...sov längre än vanligt, ingen ork alls första delen av min vakna tid....trist. Sen gick jag ut och "tvingade" J att hjälpa till att städa ur kaninburen. Våra kaniner är så väluppfostrade att dom gör sina behov i hagen och inte i någon av burarna. Men, nu skulle den gamla vinterboningen ut tyckte jag. Jag övervakande och J jobbade :) Franz och jag var in i hagen och pratade med kaninerna lite. Dom är så roliga...kommer fram och nosar på honom och jag ser ju att han skulle vilja lägga frambenen runt dom ....men när jag säger: nej Franz, ja, då drar han tillbaka tassarna. :) Sen var han runt oss och snokade en lång stund innan han förstod att det inte skulle bli mera kaningos idag. 
Jag och J gick ned till sjön och brasan för att se om den pyrde än. Och det gjorde den. Brukar inte vara något problem men nu tyckte jag att sågspånet som låg i ena kanten såg ut att kunna bli ett problem. Så J fick gå hem efter vattenkannan och så vattnade vi spånet ordentligt, gjorde en ring runt det som ännu pyrde och lite till. Får kolla till det igen sen. 
Och då var min ork egentligen slut men A ropade och ville ha hjälp. Han skulle lyfta bort motorn på en moped och hade inte nog med händer tyckte han. Så jag hjäpte till att hålla mopeden först och sen höll jag motorn en stund när den vrångades och inte ville släppa taget. Den lilla anspänningen i nacken räckte...ont i nacken och huvudvärk. Men va fasen liksom. Men kroppen har varit stel och tråkig på slutet. Helst på morgnarna. Har bokat massagetid och hoppas att det blir bättre sen. Men nu vill jag att rinnsnuvan, tätheten och hostan ska ge sig. Får se hur det ser ut i morgon, om det blir något jobb. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Annica. Letar efter boken "Vad är ljuskropp" kanaliserad av Tachi-ren. Har du möjlighet att hjälpa till i mitt sökande. Köp av boken eller lånad kortare tid. Med vänlg hälsning Robert Lindberg. Mail@robertlindberg.se

Tomas Varg sa...

Jättefina foton. Vilken strem katt :D
Ta nu och krya på dig <3