torsdag 14 december 2017

Livet liksom.


Jag har inte bloggat på länge...inte känt någon lust och inte riktigt haft tid. Men livet rullar på ändå och jag tänkte ge er ett axplock..lite huller om buller typ.

Vi börjar med tråkigheter, svärmor I fick ta bort sin älskade hund Tuss och det var ledsamt för oss alla. Hon har ju funnits med i våra liv länge, barnen minns inget annat, hon blev ca 12,5 år gammal. Och tankarna snurrar...vår lilla Hanna fyller 14 år i mars om vi har tur. Hon hör inget och ser dåligt men är pigg annars, lite mera morgontrött bara. 





Tuss.




Sist jag skrev så hade vi fått tung nysnö...lite har töat ihop och lite nytt har fallit. Gick en promenad i Sundborn när J hade samling inför match, tyst och vackert i skogen och roligt att gå på nya ställen.



Var med I på loppis en dag och hittade en sån fin räv, den bara måste med hem! Rävar är favoritdjur för mig :) Precis när vi skulle gå så kom dom med en fin skinnsoffa som såg ut att passa perfekt på vår övervåning. Nån dag senare var den uppfräschad och till salu, vi slog till. Nu behöver vi renovera uppe...verkligen dags. 
En annan sak som jag köpt på loppis och skulle visa er förut är min fina Tidstrandsfilt från fabriken i Sågmyra, design Viola Gråsten. Den är grönare och blåare i färgen än vad bilden visar. 



Men Hanna hon har fått en alldeles ny rosa bädd. Vinkeln är lite knasig :) Ser ut som bädden är alldeles för liten. 


Förra fredagen var det dags för julbord med jobbet, i år var vi på Dössberget i Bjursås. Det är jag glad för, maten där är alltid så god. Jag tog bilen dit så jag kunde åka hem när jag ville och alkohol är något som lockar allt mindre. Åt däremot gjorde jag, mumsigt :)
Bilden nedan visar ett fat med efterrätt på, små bitar och klickar av allt. Ser inte så aptitligt ut men det var kanongott och bara en liten del av allt gott som fanns.



Dagen efter julbordet var det dags för innebandymatch igen, hemma. Killarna spelade oavgjort och det var en bra match, J gjorde första målet.  Jag och J stannade kvar och tittade på nästa match för då spelade båda syrrans tjejer. Dom har spelat i Enviken tidigare men dom har inget lag för den åldersgruppen nu. Det var roligt att se dom spela, duktiga, och L gjorde ett mål. Tyvärr förlust för dom.


Det var lite av allt som händer just nu...julen står för dörren och jag är sjukt oorganiserad i år. Känner mig inte nöjd på klappfronten till barnen, dom önskar sig inget känns det som. Vi var iväg allihopa och handlade i söndags så vi fick väl med oss en del iaf. Handlade lite i onsdags också. Men jag vet inte vad jag ska baka eller bjuda på för något, varken till julafton eller juldag, vi har inte tagit någon gran än, inga tomtar framme och inga ljusslingor ute. Bedrövligt. Men det blir jul ändå :)


3 kommentarer:

Laila sa...

Full fart hos dig! Hoppas dufår en fin helg framöver!

Tomas Varg sa...

Otroligt jobbigt att läsa om Tuss och jag förstår att tankarna snurrar :( Bilden på Hanna...så himla söt. Ps. Din blogg är banne mig inte värdelös. Behave. :)

Tomas Varg sa...

Ps. Gooooood Juuuuuul (Stremt)