måndag 1 januari 2018

Nytt år. 2018



Nytt år? Men det gamla då? Kommer det ingen summering av det? Jo...jag tror det, sen..


Men innan det nya året tog vid så träffades jag, svärmor I och svägerskan M hemma hos I för att äta ost, kex, skorpor och div annat gott. Vi provade tre olika viner...jag dricker helst inte vin men ibland får man ställa upp. Jag dricker fö knappt alkohol alls längre.. Men iaf, två röda viner och ett vitt med guldflagor i provsmakades medan vi åt och pratade. Så himla enkelt och mysigt. Man borde ta sig tid till sånt oftare.



På Ica nästa dag hade dom tre kexpaket för 20 kr och tre burkar bredbar ost för 30 kr...jag slog till. Kantarellosten på kex...så himla gott!
Det följde även med en del andra godsaker och en bukett tulpaner hem.


Det här kom med posten från Lilitha Hex, ett armband med häxrelaterade berlocker. :)

På själva nyårsafton åt vi tacos efter omröstning, dagen innan blev det entrecote, lövbiff och potatis i ugnen. Till efterrätt  igår en enkel kladdkaka med grädde. Mellan rätterna spelade vi spel, Cluedo som vi fått i julklapp och Med andra ord. Barnen ville inte först men drogs sedan med i spelen ;) Dom fick avvika och jag och P såg på Vikings, åt choklad och drack läsk. Ropade ner dom till tolvslaget så vi fick skåla och prata lite. Såg på mera tv tills hockeyn började. Jag såg första perioden sen gick jag och sov.

Idag sov dom andra lääänge. Jag poade omkring och gjorde just inget vettigt alls. Gick ut i Lillstugan senare och höll en nyårsceremoni, gjorde en enkel kortläggning och pratade med en katt. P kom ut och fick healing och två kort till sitt år. 

För egen del så hoppas jag på ett "bättre", roligare, mera utvecklande år...det här känns som ett mellanår. Mycket funderingar, en del problem här och var, pappas sjukdom osv. Såklart lär man sig saker och utvecklas även av sådant men nu vill jag framåt. Det har ju hänt en massa roligt också men överlag så känns 2017 lite småtrist, vardagsaktigt. 



Temat idag var visst blått.... en del av min fina poncho som min vän L har gjort sticker fram, tossorna är också skapade av hennes flinka fingrar. Väskan har svärmor sytt.



Grönt och vitt för naturens färger...granskog och snö. Stilla is och vilande under snön. Men alltid ett tänt ljus...




Önskar er ett nytt färgsprakande år!


2017 kommer nog i ord och bild alldeles strax...

Inga kommentarer: