tisdag 6 februari 2018

Snö snö snö.


Så sakta piggnade jag och barnen i och återvände till skola och jobb. Tycker fortfarande att jag har problem med astman till och från. 
Jag kom äntligen iväg och hämtade hö och fick hälsa på grisarna hos min hö-leverantör :) Så fina grisar!




Det här är vad jag ser när jag sitter i min fåtölj i Lillstugan.


Jag har haft en hel del djurkommunikationsuppdrag på slutet, roligt :) Och den ena var så nöjd att hon skulle höra av sig igen ang andra djur. :) 

Vi fick nån dag med varmare väder och snön smalt ihop och blev stel och isig. J och P åkte skridskor på våran promenadslinga på sjön. Solen sken och det var en jättefin dag.




Sen började det...snöandet. Det snöade och snöade och snöade. Som tur var fick vi ganska lätt och tunn snö. Kanske inte det första som kom men sen. Ingen hann med att skotta och röja ordentligt men vägarna var fina och plogade i alla fall, tur det. 


Det är ännu mera snö på utehagens tak nu, brädorna bågnar. Men jag varken kan eller orkar skotta av det. Jag når inte in. Och jag vill helst inte knuffa loss den inifrån buren heller, snart sitter dom väl en meter upp från markytan av all snö. Taket där är av nät...tycker att det borde falla rakt igenom istället för att skapa jobb åt mig :)



Man kan knappt tro att det är en pickup...



Så en dag var det slut på snö...jag och barnen skottade och breddade gångar och gjorde fint. Men tror ni inte att det kom nån cm lätt fluffig snö på natten igen :) Nåja, den var lätt bortskottad. 
Solen kom fram och himlen var blå under nån timme. Och utan moln kom kylan...vi hade -25 grader en dag. Men nu är det grått igen. Ingen mera snö än i alla fall och tempen ligger på -10 just nu.



Trädgården är ganska platt..snön täcker mycket.


1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Jösses vad fint du har gjort i Lill-stugan. Grisarna var fina men usch va snö ni fått. Tack för ”krya på” i min blogg ❤️