fredag 28 december 2018

Julen 2018



Så har det varit jul igen... minimalt med förberedelser i år. Städat såklart, bakat lite, slagit in klappar och så julgran. Utan julgran klarar jag mig inte. Och jag håller med Underbara Clara,hon är förbannad på folk som slänger ut julen redan i mellandagarna. Och det gillar inte jag heller...det är ju den tiden man verkligen kan använda till att slappna av, fundera på vad man vill inför kommande år osv. 
I alla fall, P gick av sitt skift på julaftonsmorgon så vi bestämde att vi skulle fira hemma i år, bara familjen. Så vi hade en väldigt lugn afton, skönt. 
På juldagen kom min pappa, hans vän G, svärmor I och hunden Vanja hit på mat och umgänge.
Trevligt som vanligt.

Annandagen hade en lung början, sen åkte vi till Leksand på hockey. Bra stämning  och mycket folk. Och tyvärr en otäck olycka för en leksandsspelare som slutade med ambulans och nu är han flyttad till Uppsala. Vinst dock till Leksand med 3-2. 

Torsdagen åkte vi till Borlänge för  shopping, hittade lite. Sen var vi bjudna på mat hos svärfar med fru. Gott gott! 

Och idag har vi äntligen haft en riktig slappardag... med egenvalda aktiviteter. A har mest sovit, P har varit i garaget, jag har sett på film och J är på byn, han har åkt skridskor och nu är han på ungdomsgården. 




Konstig vinkel men det blev rätt bra med dörrar in till vardagsrummet. Nu ska dom ju fixas till lite och karmen ska målas.


Årets gran, tagen vid sommarstugan :)


Så här har det sett ut...solen har knappt orkat över berget....


....men nu har det vänt. Så vackert!


" vi älskar Leksand" 


2 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Fina dörrar och vilken vacker gran! Kram...

linnea-maria sa...

Oj vilka fina dörrar!
Gott nytt år <3