onsdag 16 september 2009

Tråkiga saker.

Vet inte riktigt var jag ska börja....

Mina tankar går hela tiden till Svärdsjös herrfotbollslag. Nej, jag är inte intresserad av fotboll, fast dom blev seriesegrare. Två (kanske fler?) av killarna blev sjuka, ordentligt. En är på bättringsvägen, den andra ligger tydligen i respirator. Han har dubbelsidig lunginflammation, hjärnhinneinflammation och akut smittsam blodförgiftning. Sk mördarbakterie vad jag kunde förstå när jag googlade. Alla i laget fick åka in till Falun för att få medicin. Dom firade ju som sagt segern och drack ur samma champagneflaska. Och det är ju en bakterie som smittas. Det är så svårt att förstå, att man kan bli så sjuk så snabbt och så allvarligt. Riktigt riktigt läskigt och ledsamt. Jag och killens mamma umgicks ett tag på högstadiet/gymnasiet och jag tänker på dom. Fy fan.
Inte så kul här hemma heller även om det inte går att jämföra. A har haft en jobbig period igen, skolan verkar fungera ok men här hemma....lyssnar inte, bryr sig inte, härjar, spelar över osv. Och ändå så har vi haft det rätt skönt mellan varven. Men det tar på humöret att försöka medla och jämka hela tiden. Och så J då, han tar ju efter A. Ibland är det verkligen som ett aphus. :) Nu ska jag gå och packa As fika till utedagen imorgon. Och sen ska jag lägga in mera ved i kaminen innan jag lägger mig. Trött. Var utlånad till ett annat team idag och min axel värker, inte van att lyfta tungt på det sättet längre.
Ha det gött, alla, sköt om er.

1 kommentar:

Annika sa...

Fy så hemskt.... :(