torsdag 14 januari 2010

Vitt...Narnia!? ...Någon?

Bara så att ni vet....Den här bilden ligger längst ner på sidan. Varför kan jag inte flytta bilderna längre? Förut bara klickade och drog jag dom...hur gör ni????

Är det här vägen till Narnia? Någon som ska med?

Så här blekt var det ute för en stund sedan, dämpade färger, mest vitt och grått. Nu är solen på väg fram och det ser lite klarare ut.


Som jag trodde i mitt förra inlägg, igår kväll, så reagerade Johannes på sprutan. Han har låtit mycket i sömnen inatt så jag har vaknat men han har inte gråtit och inte kommit in till mig. Inte förren klockan ringde, då stod han vid min säng och var hungrig. Men lilla vän sa jag, du kan sova en timme till. Men det ville han inte...ögonen var lätt rödkantade, rosor på kinderna och en varm liten kropp. Tog tempen men även om den inte var så hög så fanns den ändå där. Bestämde att vi skulle vara hemma idag. Lika bra för jag somnade med huvudvärk och vaknade med huvudvärk. Nu känner jag av den som ett envist molande i bakhuvudet och det känns tungt allting. När A hade vaknat och det var dax för påklädning så hade J en stoooor bula på armen där han fick sticket. Han kom på att han inte ville klä på sig nått mera för att skjutsa brorsan utan blev hemma med hunden istället. Brorsan som ska åka skridskor idag....hittade äntligen skrillorna men dom var för små så han får låna på skolan. Han hade åkt igår med och det hade gått bra.

Ja...vilken vinter vi fick. Det är otroligt vackert! Som ett sagolandskap med gnistrande kristaller när ljuset faller rätt. Synd bara att det vackra beror på kylan....som gör att man knappt vill gå ut och njuta av det. Men när man gör det så är det värt besväret :) Jag brukar försöka stanna till och verkligen SE. Inte bara det stora fina landskapet utan även dom små kristallerna, rosorna på fönstren till Lillstugan, grenarnas spetsmönster mot en blå himmel och snöns mjuka förlåtande inbäddning av allt, även det som är lite fult annars. Narnia kanske inte är så dumt fast det alltid är vinter och aldrig jul? Jo! Våren är ändå underbar och till och med i Narnia blev det ju vår och sommar. Trots det vackra ute nu så längtar jag efter grönskan. Tur att blommorna inne blommar lite.

Min rea- amaryllis Ice Queen är på väg att slå ut.







3 kommentarer:

Bror din sa...

Vad hade hänt? Varför tog han en spruta? Din amaryllis är jättefin, tyvär kan jag inte hjälpa dig med bilderna. KRAM

Bror din sa...

Filmen Avatar är jättebra. Se den :)Kram och trevlig helg!

linnea-maria sa...

Hej Äh fråga Johan. Han har ändrat till någon bättre uppdaterad variant men jag harinte hittat den. Jag brukar planera inläggen och ändå blir de så tråkiga. Jag har också tänkt på Narnia mycket. Häromdagen när det snöade iskristaller så vart naturen så väldigt vacker. Vi gick lunchpromenad trots kylan och bara njöt. Jag blev också jättesjuk av sprutan men blev han bara sjuk andra gången? Hoppas du är bra från värken nu! Kram