söndag 11 april 2010

Vår! + kort uppdatering.

Äntligen sol!!


Äntligen kom solen ordentligt! Såklart på sista lediga dagen, så är det jämt. Men vi tackar och tar emot. Barnen har provat cyklarna när vi gick med hunden. P lade sig i solstolen och jag började skotta undan grus och borrkax efter borrkillarna. Fan hur det ser ut. Gick inte så bra att få bort det, skulle behövt en kratta men det förrådet är inte tillgängligt än. Stor snöhög utanför :) P åkte på hockey och vi fortsatte vara ute, åt tacorester och barnen gick ut igen medan jag stekte kött till matlådor. Nu ska barnen badas, klippa naglar och ta fram allt inför vardagen igen.
Igår åkte jag och svärmor I till Rosa huset och köpte tyg till en klänning åt mig, tror det blir bra. Vi gick runt och velade rätt länge :) Vi spanade även en sväng på Blomsterlandet innan vi åkte till City gross och handlade. Svängde förbi ateljen och tog mina mått (för stora!!!) lämnade av Is mat och hämtade Tuss, åkte hem hit och I fick sin bil som P hade bytt däck på.
Visst sjutton, vi, nåja P då, har målat tak och väggar i tvättstugan och lagt in klinkers. Det är inte klart än... men det blir nog bra. Nu måste jag gå och tvätta håret på J och som ni ser på bilden så skulle han behöva klippas också :)
**********************************************************

A sov så länge idag att vi skippade medicinen, dagen har ändå gått relativt bra men nu.... tillbaka i träsket. Dom är så tramsiga, överspända och tydligen döva. Orkade inte vara i köket med dom längre. Verkar som As alla känslor ligger utanpå när han inte äter medicinen, glad på gränsen till hysterisk, lättgrinad och lättstött osv. Vad fort man glömmer.... eller iallafall vänjer sig.

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Vilken härlig bild på lillpluttarna, de har det gott i solen. Kram/Therese