fredag 29 april 2011

Storseans i Säter och sorkar hemma.


I går efter jobbet så åkte jag och Ingela till Kupolen köpcentrum, kikade lite i affärer men framför allt så åt vi. Det blev en delad kebabrulle med väldigt god sås till. Sen så styrde vi mot Säter och det egentliga målet. En storseans med Anders och Lisbeth Åkesson, han känd från bla Det okända. Dom började med att presentera sig och sen kände dom in olika andar som kom på besök. Jag tyckte att dom var duktiga båda två men att många av dom som besöket gällde var vääääldigt sega. Och hakade upp sig på åldern fast medierna hade sagt innan att vi inte skulle göra det, att det kan vara svårt att få fram rätt ålder. " Va, pratar du med mig?" utbrast en kvinna när han talat till henne en stund! Varför går man dit om man är så ointresserad? Jag och Ingela fick inget besök men det gjorde inget. Det var bra ändå, samspelet dom emellan var också roligt. Efter pausen hade dom utlottning på olika behandlingar och privata sittningar med både Anders, Lisbeth och ett annat medium som satt i publiken. Det hade varit kul att vinna! Dom lottade även ut en bok som hon som ordnat tillställningen hade skrivit. Hon heter Anna-Karin Backlund - Chamoria. Vi hade fått vika ihop våra biljetter och lagt i en korg och nu tog Anders upp två stycken och läste av energierna från den person som hade haft lappen. Då var han inte uppkopplad på/till det andliga utan använde bara sin egen känsla. Det stämde ganska så bra på båda personerna. Jag vet inte om storseans är något för mig.... det är ju lite kul när det är ett känt medium och jag kanske kommer att gå igen om det kommer någon bra i närheten. Det höll på ganska länge, mellan 19.00- ca22.15. Jag kom hem någonstans runt 23.30, köpte mjölk på hemvägen också.
Nyfiken på Anders och Lisbeth? Kolla HÄR.
Chamoria HÄR.

Idag var jag ledig, väldigt skönt. Har inte gjort så värst mycket, klippte några döda grenar på rosorna, drog upp något ogräs, tvättade osv. När jag skulle slänga rosklippet så mötte jag honom... Sorkmarodören!! Den rackaren som käkat upp mina växter under snötäcket. Han vände och tog skydd under Pv:n men P kom precis hem så vi jagade in honom i ett hörn där det hamnat lite skräp. Det har legat på släpvagnen med plockades av då vi åkte fyrhjuling häromdagen och sen kom det aldrig på igen, ni vet hur det är. Sorken var ganska söt men inte önskvärd så vi funderar på om vi ska ha katt igen. Jag hann ta ett kort på honom innan vi lät honom vara. Han rumpade iväg mot sandlådan och försvann ner i ett hål strax bredvid. Hmm....vill INTE få en hel sorkfamilj boendes här. På åkern eller i diket, visst, men inte i min trädgård, knaprandes på lökar och goda rötter. Men ingen av oss hade hjärta att helt brutalt slå ihjäl honom eller henne för den delen. När vi ätit åkte P fyrhjuling till jobbet och vi låg på en filt i solen och slappade. Mamma kom och hälsade på en stund, hon var fö barnvakt igår. Supertack för det! Vad gjorde jag utan hjälp? Dagen har mest rullat på..... tänkte måla men sparar det till en gråare dag. Idag njöt vi av sol och lathet. :)
Dom är väl vackra med sin lilla kråskrage eller är det en kjol?

Pärlhyacint och gullvivor, fina ihop. Och vivorna doftar så gott tycker jag.

Sorkrackaren står i hörnet och skäms! Hoppas jag...men det har den väl inte vett till.

Har mött en del djur dom senaste dagarna...mer om det i ett annat inlägg. Och förresten så såg jag på FB att en kille sett en björn i Hunsen idag. Vet inte exakt vart han sett den men byn är inte så stor, dumma björnar. :(

1 kommentar:

Vida sa...

Spännande med storseans :). Jag har just bokat biljett till Lisa Williams som kommer till Stockholm i höst..

Kramar