torsdag 14 april 2011

Vårliga funderingar.( kom inte på något bättre)


Jag skulle kunna lägga in en bild på mina blåsippor....men jag tror jag gjorde det förra året....:) Det är så häääärligt att det äntligen är vår. Sippor och krokusar blommar och i rabatterna sticker det upp små gröna skott av allt möjligt. Förunderligt vad fort det går. I dag har vi cyklat lite efter vägen, jag måste känna efter om jag kan ha min cykel. Men nej...jag är för kort och får ha benet rakt när jag är längst ner i trampet. Jag vill ha min cykel! Den är så fin. När jag köpte den...för något år sedan så provcyklade jag i sandaler och med sadeln lite för högt. Trodde det skulle bli bättre med riktiga skor men....nä. Tyvärr så måste jag inse att det blir bättre med en annan cykel. Det funkar ju...det gör det...men jag förlorar mycket kraft på att cykla felinställd eller vad man ska kalla det :) Barnen är iaf överlyckliga över att äntligen få cykla. Jag längtar egentligen mest efter att ta en riktig tur på fyrhjulingarna...fast jag vet att jag kommer att ha ont efteråt. Och på tal om ont...jag gick hem i onsdags med en huvudvärk från helvetet. Var yr och mådde illa. Åkte hem, kastade mig i sängen och toksov i flera timmar. Blev bättre och åt lite. Ringde till en tjej jag känner igen från skolan som har utbildat sig i Kina, hon håller bla på med akupunktur. Hon trodde att hon kunde hjälpa mig så jag bokade en tid. Spännande! Och nu på kvällen ringde tatuerar Anna och vi bokade in en ny tid, så den blir klar någon gång. Hon skulle ringa om hon fick någon avbokning tidigare.
Roligt att det händer lite grejer.... idag på maskin så funderade jag på olika saker jag vill göra i vår, både med familjen, själv med barnen och ensam eller med någon annan intresserad. Just nu så ska jag gå och borsta tänderna och sen spikmatta en stund, ont i axeln, och sen sooooova.

1 kommentar:

Livskrafter sa...

Men du vet väl att man inte kan få för många vårbloms-bilder :)
TÄnkte bara säga att det finns andra sätt att bli "påknuffad" av mig även om man inte bor på samma ort. Via tfn och mail. Om du är intresserad är det bara att maila mig för ett prisförslag osv
emma@livskrafteremma.com
Ha nu den finaste av lördagar och jag hoppas att akupnuktur hjälpte dig
Kram
Emma