torsdag 29 december 2011

Seans, andlighet, magi.


Igår hämtade jag upp I och vi åkte till Mariannes och åt hamburgare. Grymt goda stripps! Efter det så åkte vi hem till en jobbarkompis som hade ordnat seans hemma. Tjejen som hade det är ett tränande medium. Hon började med att känna in andar, beskrev dom och om någon visste vem det var så fick dom lämna ett meddelande till den personen. Det gick sådär... På många av dom så tyckte någon att dom visste vem det var men att vissa saker inte stämde alls. Efter fikat så fick vi istället plocka åt oss varsitt kort från en hög som hon hade. Hon samlade in dom igen och drog slumpvisa kort ur våran hög. Hon läste alltså av personen som hade haft kortet...bara körde på och sa vad som kom till henne. Vissa var väldigt träffande :) Det var en trevlig kväll och jag blev hemskt sugen på att "öva andlighet" igen. Längesedan jag var till PA tex.

Ängeln har J gjort och A stjärnan.


Idag åkte jag och barnen in till Falun och shoppade. Dom köpte leksaker för lite av sina julklappspengar. Jag köpte kläder till dom och faktiskt en blus/tunika till mig. Och som av en händelse var vi in på Raija, en affär som säljer kristaller och dylikt. Där råkade en pendel med bergskristall längst ner och små kulor i chakranas färger följa med hem :)

Jag har alltid varit intresserad av det övernaturliga/ andliga på olika sätt redan som liten. Och när det började bli populärt med "inre harmoni" mässor, kristaller, aromabrännare och liknande så älskade jag det :) Jag önskade mig en bok, som jag fick, i julklapp då som handlade om magi. Man kan ju göra det komplicerat och ha alla tillbehör och göra det på "rätt sätt". Men egentligen så tycker jag att det handlar om samma sak som Lagen om attraktion. ( som jag skrivit om tidigare) Att önska sig något, att vilja att något ska ske. Och genom magins ritualer så befäster du ju tanken lättare.
Så i kväll skrev jag upp mig på distanshealing hos Torbjörn Midwind och mediterade medan den pågick. Det är så roligt för jag känner när tiden är ute, det slår nästan aldrig fel. Sen genomförde jag en liten ritual där jag bad om hjälp och klarhet att se min egen väg. Att välja rätt och komma vidare, där det är meningen. Jag har haft en sten, ett slags förstenat kol " början till en diamant", på rening sen i somras och nu fick den äntligen komma fram. Jag har inte haft lust alls till någonting sånt här på länge. Mediterar gör jag visserligen ibland och övningarna från PA gjorde jag ju då när jag gick kurs. Men magin... det var lääääänge sedan. Jag antar att andra sätt har tagit över. Men det var roligt! Och pendeln.... vilken pendel. Låg bra i handen och svängde som sjutton. Jag får ta och öva lite mera....
Lila tulpaner såklart eftersom lila står för andlighet.

1 kommentar:

Vida sa...

Intressant att läsa dina tankar om andlighet och om din andliga resa..... ska bli kul att se var du hamnar och vart hjärtat leder dig.

Gott Nytt År från Liv