söndag 11 december 2011

Vintern är här.


Så kom den äntligen, vintern. Med snö som gör det ljusare ute och klär in allt i ett förlåtande vitt ludd :) Som det är nu är det alldeles lagom, det behöver inte tina bort och bli grått och slaskigt igen och det behöver inte toksnöa heller. Med solen som gnistrade i snön var jag och Hanna tvungna att gå ut på en liten promenad, trots att jag stod och strök juldukar. Men det gör banne mig ont i kroppen bara av att gå en kort sväng, trist.

Sådant här vill jag hålla på med....

J myser med Kala och Katla.

Första åkturen hemma på gården.

Det har gått varg förbi hos två av våra grannar och nere vid badplatsen. En annan granne fick se en av vargarna på skogsvägen ovanför sitt hus och det var visst flera som sett tre stycken vargar i grannbyn. Jag spanade i går kväll men såg ingen :) Men i morse såg P två stycken mörka filurer vid bortre änden av sjön. Vi rev fram kikaren och glodde.... Men det var två bävrar :)
Dom två mörka prickarna i mitten är bävrarna :)

Vinterklädd skog, det är så vackert! Tyst och fridfullt...

1 kommentar:

Vida sa...

Å så fint.. hoppas det ligger kvar tills jag ska hem till Leksand över jul (om de fått nån snö där vill säga...)

Kramar från Liv