fredag 20 juli 2012

Flis, blommor och kantareller.



Något bättre väder, lite sol i alla fall mellan regnskurarna. Saknar att ligga på en filt och läsa eller vara nere vid stranden. Tror inte jag varit så här blek i juli någonsin. Har grejat i trädgården i stället. I går röjde jag gräs med vår nya, fast begagnade, trimmer. Drog loss en enbuske med fyrhjulingen och började med ett av mina " göra på semestern" projekt. Nämligen lägga att lägga ut tidningar och sen lägga flis eller bark över och döda all växtlighet under. Det är andra halvan av vår lilla kulle som fått den behandlingen nu. Inte fasen är det snyggt men praktiskt att slippa gräva och rensa. Och jag får tid på mig att fundera över hur det ska se ut sen ;) Det andra projektet var att måla om verandan och det är typ klart....vi skulle ha lackat golvet också men det måste vara bra väder då så det torkar.


Vita pioner och borstnejlikor.


Pappa kom förbi med kantareller, nu ligger dom i pannan och fräser. Tack pappa!


 Kullen med sitt täcke av flis, sparade kungsljuset.



Rosen kommer från min morfars trädgård, nu har jag en egen planta. Tack!



Det gick inte att ta ett vettigt kort på riddarsporrarna....dom är två och en halv meter höga! Precis som min pappa gissade :) Jag var bara tvungen att mäta dom.

5 kommentarer:

Vida sa...

Vilken fantastisk bukett! Kan lysa upp ett helt rum... å kantarellerna ser så goda ut.

Kramar från Liv

Tomas Varg sa...

Fina bilder som vanligt, men jag hade gärna sett ett filmklipp eller foton med dig och fyrhjulingen som drog loss busken. Det hade varit jättespännande :)

Annika sa...

Fin trädgård.. :)

Själv så har jag så lite som möjligt i våran trädgård.. för att slippa jobba med det.

Är verkligen ingen trädgårdsmänniska... :D

Hemkära Hanna sa...

Borstnejlikor är verkligen en underbar blomma. De är så mycket barndom för mig.

Laila sa...

Så fint det blommar hos dig! Och vilken lyx att ha tillgång till en massa flis att täcka med!
Ha det gott!/Laila