tisdag 31 juli 2012

Furuvik 2012.


I går bestämde jag och syrran att vi skulle åka med barnen till Furuvik idag. Hade tänkt åka dit själv med mina för P ville gärna slippa. Så det var roligt med sällskap, synd bara att vi måste ha två bilar. Syrrans tjejer är riktiga karusellåkare, mina grabbar är mera försiktiga :) Vädret var växlande...minst sagt. Ena stunden strålande, het sol och nästa regn med lite åska så sol igen och så några droppar regn... Men vi var glada att det inte var ihållande regn hela dagen, det hade varit tråkigt. Fast det blir jobbigt att stå och gå hela dagen när man inte kan sitta någonstans utan att bli blöt i röva. 
Vi började med att titta på djuren, strosade ut till Fortet och Äventyrsön/ Wild kids och sen blev det fika innan tivolit drog i gång. Barnen åkte karuseller och spelade på olika chokladhjul och A vann en jättestor Marabou. Som han tror är bara hans fast det var mina pengar :) Han kommer att få dela med sig, var så säker! När killarna börjat tröttna mot eftermiddagen så gick vi tillbaka till ...heter det flodturen tro? Åkte en sväng i tunnorna och tittade på några fler djur. Sen ville mina barn och L bada men C ville åka mera karusell så hon gjorde det medan jag och L hämtade badkläderna i bilarna. Barnen badade trots hotande mörka moln och vi slapp som tur var regnet. 



 Lemurer, dom var inte på humör att komma ut idag.



 A var ju såklart tvungen att knäppa sig...J bredvid L och C satt längst bak " det går ju fortast där"

 J i en tekopp.


 A vågade sig upp i gungorna, satt bredvid L, ville inte åka igen....


 A med sin vinst, helnöjd.


 Fin karusell...gillar målningarna och den gammeldags känslan. Dom högre karusellerna stod stilla en stund medan det åskade.



 Flamingosarna var visst levande, skyndade mig att knäppa ett kort innan vi virvlat förbi.


 C och syster med L skymd bakom, på väg ut från flodfärden.

 En del av badet.


Efter badet var det dags att åka hemåt och vi stannade i Sandviken för mat på McDonalds och en snabb träff med syrrans äldsta N med flickvän. I bilen märktes det att barnen var trötta..mycket flams och trams, en del trevligt, annat bara drygt ;) Vi hamnade i regn och åska en bit och jädrans vad det regnade en stund, bara flöt på vägen. Nu sover smågrisarna och jag är rätt mör jag med, sova strax.


Det var här ovädret föddes...;)

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Verkar som en kanondag! :) Lemurerna är för söta :)