fredag 9 november 2012

Kottplockning.



Har funderat under veckan vart jag kan plocka kottar...stannade på ett ställe men hittade bara två!  Idag när jag åkte hem från jobbet tänkte jag: vart brukar det finnas mycket kottar? Jo, på Höganäsbadet, man får alltid borsta bort dom innan man lägger ut filten :) Så när barnen var hämtade åkte vi dit. Dom plockade inte en enda kotte kan jag säga :) Det fanns ju is på sjön! Och den måste testas, fast dom var duktiga och lyssnade på mig. Isen var inte tjock än men den höll att gå på längst in. Sen fanns det en stooor pöl på gräsmattan som såklart också hade is...härligt vit, tunn, lättkrossad is som dom krasade omkring på en lång stund. Vi gick även ut en bit på udden...mamman ville ha flera kottar. Det var en mysig stund men kall så vi åkte hem och fikade och tände en brasa i kaminen. 






 En halvtrött, svintopluffsig, ful i håret mamma fick också vara med på bild. ( svintopluffsig?...ja, det kliar och jag blir lite röd när jag är med och kör svinto )



 Någon hade lämnat spår som stelnat...


Tallarna vars kottar jag ville ha....till vad kanske ni får se en annan dag :)

4 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Riktigt nyfiken till vad du ska ha kottarna till. Fräna tassavtryck i sanden. Men varför tänker jag på annat när jag läser kotte? ;)

Queen of Kammebornia sa...

Vilka vackra bilder, nu längtar jag ut! Vad roligt att du gillar min blogg, varmt välkommen tillbaka! Kram!

Vida sa...

Härligt med kottarna.. ser fram emot vad du ska ha dem till..
Du tar så fina bilder på naturen, man vill bara kliva in och stanna där..

Kramar

Annica sa...

Tack!