onsdag 12 december 2012

12-12-12


Julen närmar sig med stormsteg....och jag gör ingenting. Ja, julklapparna är nästan fixade men inget annat. Men idag är jag hemma med A och vabbar, han hostar och snörvlar och jag känner mig hängig. Som om jag skulle ha feber men jag har ingen. Så jag städar lite lugnt. Plockat bort cd-skivor ur ett skåp, lagt i en tvätt och nu tänker jag dammtorka. Vila lite först. Blir hostig och trött direkt.
Var på en liten loppisvända i måndags med S. Vi besökte PMU, Ta till vara och Loppishallen, fyndade. Köpte ett gammalt bakbord med fin patina, en kinesisk/japansk inspirerad lykta och en sockerkaksform i koppar.Bakbordet ska jag ställa julkrubban på, med mossa och lite sånt. Formen tänkte jag göra en adventsstake av men jag har inte löst hur jag ska fästa ljushållarna än. Rädd att ljusen välter om jag bara sticker ner dom i tex oasis. Och det känns inte riktigt bra att hälla betong i formen heller. Ja ja.....


Ensilagebalarna ser ut som stora svampar.

Gillar dagens teknik även om jag är dålig på sånt :) Ett snabbt klick med mobilen, ladda upp bilden direkt på bloggen, facebook eller skicka den som meddelande till någon. När jag var liten var en av drömmarna att kunna se den man pratade i telefon med, nu är den sann med teknik som Facetime. Och det är ju perfekt när man vill visa någon annan något. Som nu när vi handlade klappar, jag pratade med A och kunde visa honom saken direkt, inte ens skicka en bild och vänta på svar. Smidigt!!
Men nu är det dags för något litet att äta och sen dammtorkning. Sa jag förresten att jag har gått ner 10 kilo? Jippihooo för mig! Finns några kilon till att ta men det är skönt att vara på rätt väg :)

3 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Vad ledsen jag blir när jag läser att du är sjuk :( Krya på dig :) Kul med teknik, jag har också facetime men använder det sällan :( "Svamparna" var coola. Grattis till minus tio kg :) (:

Tomas Varg sa...

Ps
Vi hade visst samma rubrik idag :)

Vida sa...

Bra jobbat med dina kilon.. Låter som härliga loppisfynd. Kramar från Liv