fredag 21 december 2012

Mat, hund, snö och gran.


Ledig idag, for iväg skapligt tidigt och handlade mat på Maxi. Sen kollade P efter ett skal till sin nya mobil och lite annat.Och jag hämtade svärmors hund, Tuss ska bo hos oss i natt. Hämtade upp P igen och han hade såklart glömt hälften så vi gick in på Siba. Lång kö så jag åkte över till Arken zoo och handlade hundmat och till Rusta och köpte två mjuka gosiga plädar. Hem och packade upp, klädde oss för snö, hämtade upp pappa och åkte till skogen. Nu skulle det med en gran hem! Och det fick vi, fast vi fick gräva fram den ur snön. Inne i skogen var det ca 60 cm snö och ute på hygget var det ännu mera. Vi pulsade oss fram på en rad med P i täten. :) Jag hade gärna stannat en stund i lugn och ro...det var så vackert i skogen. Hade tänkt klä granen idag men nu var vi ju sena med hämtandet, annars brukar vi ha haft den ett tag redan. Nu står den i tvättstugan och tinar upp så får vi ta och klä den i morgon. I kväll tänkte jag vara uppe och slå in alla paket...det brukar bli sent. Jag vill ju att barnen ska ha somnat. Undrar om julpapperet räcker? Stora paket i år :)



Kan ni höra tystnaden?



Bilderna hoppar visst lite som dom vill från mobilen....


Pappa och Peder på väg tillbaka.


Johannes fastnade :)


Promenad när vi kom hem, hundarna fick inte vara med till skogen.




2 kommentarer:

Laila sa...

Nu börjar det se ut som hos oss där i er skog:-)
Här är det också mycket mat, snö och hund - men ingen gran för den mår våra jättehibiskusar dåligt av.
Önskar dig en riktigt god jul!/Laila

Vida sa...

Vilka vackra bilder, önskar dig en härlig jul! Kramar från Liv