söndag 19 maj 2013

Härlig helg!



Vilken underbar helg! 
Började i fredags med att få höra att min distanshealing hade hjälpt, väldigt påtagligt :) Sen var vi ut på kvällen och åt för att fira att en av RR- brudarna fyllt jämna år. Vi åt på Kopparhatten och det kan jag verkligen rekommendera. God mat, trevlig personal och fin utsikt över Faluån. När vi var nöjda så gick vi en kort runda på stan, pratade och flamsade, det var nästan så man kände sig sugen på en riktig "utekväll". Men... nä. Tack, ni som var med!


 Kopparhatten!

På lördagmorgon styrde jag bilen mot Falun igen och lämnade mina barn hos svärmor där dom skulle tillbringa dagen tills P slutade jobbet och hämtade dom. Jag hoppade in i Is bil och vi åkte till Smedjebacken och Hälsomässan. Min Fröken L och "healingfröken" H mf ordnar mässan. Det var mysigt för det fanns liksom flera stationer, på hembygdsgården, i två andra hus, i ett gammalt sädesmagasin osv. Många utställare av olika slag, hälsokost, smycken, kläder, tarot, healing, aurafotografering osv. Det fanns fika, mackor, korv och våfflor att äta för den som ville. Jag och I åt våffla :) Ingen av oss provade något och jag handlade bara en bok, Solögas Djurens språk och en sk orakelkortlek av Birkan Tore. Jo, vi provade på rawfood chokladbollar också. Chokladen var ok men lime/lakrits var väl...nja. Några av dom som brukar gå Ärkeänglakurserna var med på mässan, roligt. På det hela taget en trivsam mässa.



Vi var nöjda och åkte vidare mot Ludvika men först ett stopp på Bergslagsodlingar i Lernbo. I är kanske inte så intresserad men hon är en snäll chaufför och vän :) Hon ställde snällt upp och var med och bar lite växter och bjöd på hembakad popcornskaka :) Jag köpte några Spansk näva som ska få bo med pionerna, en ljuslila mossflox och två växter som jag glömt namnet på :) En rosa och en vit. Titta på bilden och säg mig vad dom heter :)

Vad heter dom små rackarna?
Mossflox. 

Vi stannade på Sibylla och åt en rejäl Bamsekorv med strips och räksallad, gött! Stannade till på en loppis, en snabbtitt bara, dom höll nästan på att packa ihop och I köpte en jättefin ny sjal. När vi åkte därifrån hann jag se min kusin på väg över gatan, tokvinkade men han såg inget ;) När vi kom till Borlänge var I sugen på en Lyxshake från Max så vi stegade in där och beställde varsin. Mycket gott på den här resan... I Falun igen så skildes vi åt, tack snälla du för sällskapet!
Jag åkte hem och planterade mina växter och lallade omkring i trädgården. Sen såg jag faktiskt på Eurovision...jag är inte så intresserad men fastnade där ändå. Lite kul att se när vi stod som värd.

I dag, söndag, då... Jag började med att åka till grannarna längre bort i byn och överlämnade en spindellilja, pratade en stund. Åkte förbi hos pappa, ingen hemma. Handlade mat, la i en tvätt, plockade lite sen ringde pappa. Han var på kyrkogården och fixade till stenarna och skulle gräva nytt land. Det blev ju inget kvar när mammas sten hamnade mitt i. Så jag åkte dit och hjälpte honom lite och fick mig några skratt :) Jo, faktiskt, fast vi var på kyrkogården. Lite snett blev det kanske men det kommer det att bli ändå när jorden rör sig. Lite blommor och nytt gräs i kanten så kommer det att bli fint.
Hem igen, hänga tvätt, göra mat, plocka fram kläder, fixa lite ute, prata med grannen, gå med hunden. Det var så skönt ute, några sneda solstrålar genom nytt lövverk, dofter av grönska och jord och...är det inte? Jo... liljekonvaljer! Ååååå...sniff sniff! Stannade och plockade några.Vi har precis utanför här men dom har inte kommit så här långt än. Underbart med vår!!!
Och nu är det verkligen läggdags....godnatt på er!



Inga kommentarer: