torsdag 16 maj 2013

Frön och sånt.


Vad händer i Hunsen? Ja....låt mig se.
Vi har varit på utvecklingssamtal med A och hans fröken, det såg bra ut. "på god väg" i många ämnen med bra möjligheter till ett E i några. Dom jämförs ju med målen/betygen som en 6:a ska ha uppnått. Han har inga direkta problem med själva skolämnerna utan det är maten och vissa sociala saker som spökar. Men så är det väl ofta med ADHD, alltså det sociala. Tyvärr så kom det fram lite tråkiga saker några dagar efter samtalet men jag har mailat fröken och dom ska ta tag i det. Annars så har P och A tillbringat en del tid i garaget och fixat med cyklar. As bmx och P håller på att göra om en cykel till sparkcykel.

 Nymålad och fin :)

Jag går runt i trädgården och tittar på allt som kommer upp och gläds åt att återse mina växtvänner. Extra glad åt att min vinranka verkar ha klarat vintern och nu kommer med knoppar, även liljorna får mig att bli glad. Vilken kraft det är i det som växer! Sådde mina frön ute i dag, kunde inte hålla mig till helgen som jag tänkte :) Verkar ha kastat min fiberduk som har passat perfekt till landet och fick nöja mig med en annan som är för smal. Men det blir nog bra det med.


 Tulpan " Tarda"

 Sparrisar på väg upp, i år har jag tom skördat några! Förr har dom blivit angripna av något innan jag hunnit.


Vild viol som slagit rot i landet, förra året var den vanligt blå, nu är den strimmig. Varför? Det är samma tuva...



Vindruvans knoppar.



Katla klättrade högt upp i en björk och kom inte ner igen. P hämtade stegen men då hoppade/kanade hon ner och landade på trådstaketet. Haltade lite med hade inga synliga skador och efter en stund var det full fart och hon jagade en humla. Men hon var lite spak en stund och nu är hon inne och vilar.


Min ena spindellilja blommar och sprider sin goda vaniljdoft.

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Skönt att katten mår bra. Vart lite orolig. Fina bilder och bra att det framåt i skolan :)