lördag 26 oktober 2013

Veckan som gått.


Så... vad har hänt...
I söndags var jag och A till kyrkan för han har gått på Äventyrarna som är i kyrkans regi. Dom pysslar, leker, ser på film osv och samtidigt så bakas livsfrågor, etik och moral och säkert ett å annat gudsord in. Nu hade dom en sorts avslutning och dom fick hjälpa till i gudstjänsten med att dela ut psalmböcker och ta upp kollekt. Av kanske 15 barn så var det 5 där...dåligt tycker jag. Man kan inte bara plocka russinen ur kakan utan ställa upp på allt som hör till aktiviteterna. A skötte sig bra fast det blev lite länge.
På måndagen hade vi utvecklingssamtal med A, skolämnena var inga som helst problem, i engelska tyckte hon att han behövde mera utmaningar så det skulle hon fixa. Det är skönt att höra. Det är ju som vanligt det sociala som brister lite men även där tyckte fröken att det var mycket bättre.
Onsdagen var det dags för nästa grej med A, träffa doktor T på Habiliteringen och sen ha ett möte med C och K för att göra en habiliteringsplan. Med T gjorde vi upp om att få en annan medicin att använda på em om vi vet att det blir något extra på kvällen och så ska vi prova ännu en annan tablett för/mot sömnsvårigheterna. Ingen sömnmedicin utan bara en hjälp på traven. Med damerna pratade vi om hur det är i vardagen och vilka svårigheter vi har tex maten och sömnen. A fick låna hem ett tyngdtäcke med insydda kedjor i. Gillar han det så behåller vi det annars så får vi lämna in det igen. Jag har provat det...så skönt! Jag vill ha ett eget :) Kollade upp det och dom är dyra....för dyra, tyvärr. :)
Och på torsdagen var det healingcirkel i Säter igen. Jag gick på stan en sväng innan och träffade på T.  Det var roligt att prata en stund. Wazzzzzup?? :D Övningarna på cirkeln gick bra och jag var nöjd när jag åkte hem.
Fredagen kom med skoldisco för barnen, båda nöjda och glada vid hämtningen. Vi kollade på film och åt lite godis.
Och idag, lördag så blev det städning. P och barnen tog upp båten och grejade lite ute och i källaren. Jag hjälpte J att leta efter ett par byxor, såg hans döda citronplanta, slängde den och skulle ställa krukan under diskbänken. Hmm..många krukor där redan tänkte jag och började plocka undan dom jag inte brukar använda. Såg att en Blomstraflaska hade läckt så det var gröna mineralkristaller på väggen i skåpet och vips så hade jag sorterat bort och slängt en massa skrot och burit ner några krukor i matkällaren. Och där hittade jag två amaryllisar som hade börjat skjuta upp grönt så dom fick komma upp i ett fönster. Hoppas på blommor. Städade toaletten, tvättade en maskin, diskade upp plastbunkar o dylikt, dammsög och torkade golvet på riktigt. Hade snabbtorkat en vända redan för jag råkade klippa Hanna i pulpan så hon blödde och hann springa omkring innan jag såg det. Jag och J åkte till affären och handlade saker till tacos, bjöd in pappa men han avböjde. Åt som en häst, hungrig och det var så gott. Nu har jag sett på Bonde söker fru på play och har huvudvärk...

Inga kommentarer: