söndag 9 mars 2014

Kalas, promenad och jobb.


I veckan fyllde vår minsta sötlök 9 år och vi firade det lite lagom just den dagen. Och i lördags så kom släkten på båda sidorna hit och fikade och firade. P åkte på hockey efter det och jag höll i barnkalaset som började på em. Det gick bra, snälla barn som först var ute länge och lekte innan dom kom instormandes för fika. Som avnjöts med en massa prat och musik :) 



Jag liknade tulpanerna vid människor på fb. En del står eleganta och lite strama medan andra kastar sig hämningslöst hit och dit :) Båda lika vackra såklart!


Tidigt i morse vaknade jag av att någon stökade i köket. Det var A som var hungrig och tog en macka. Ögonen hängde som sladdlampor på honom och han såg varm ut. Jodå, 38,9 i feber. Han åt upp och vi gick och lade oss igen och sov lääänge. För länge kan jag tycka. Jag drömde om en närgången tapir och blev rädd när J väckte mig och han skrattade gott åt mig. När alla hade pallrat sig upp så kom vi på att A inte hade tagit någon medicin och nu var det för sent. Så han har bara tagit en "em- tablett" alltså en medicin som vi fått utskriven att ta till om vi vet att vi ska göra saker tex senare på kvällen. Och det märks...om man säger så...det är inte bara febern som gör honom lite dryg.
Jag, P, J och Hanna gick ut på promenad. J cyklade och vände efter ett tag. Vi andra gick ner över några ängar till en bäck eller är det en å kanske, som forsade och skuttade. Just här hade vi aldrig gått förut. P vill fiska i bäcken, den rinner ut i våran sjö sen, men bävrarna har fällt så mycket träd kors och tvärs att det är omöjligt. Skulle man få napp så skulle man fastna direkt.




Bäverplockepinn...

Efter en stunds vila på en björkstock så gick vi tillbaka upp på ängen och tittade på en gammal lada. Den har nog inte använts på länge för slyet växte tätt runt den. Hittade en annan gammal väg hemåt som vi misstänkte skulle leda till en granngård och det gjorde den. Mysig promenad i fint väder. Äntligen sol!



A som i Annica på laduväggen.

Trädet helt brutet, undrar om det grönskar ändå? Vi får återvända om någon månad.



Årets första tussilago!

Så här ser det ut hos oss just nu, all snö borta men bara några mil bort så ligger den kvar.

P tog en sväng på fyrhjulingen och skulle ev handla något att göra matlådor av. Han hann vara arbetslös i ca en vecka innan han fick "sommarjobb" på Grycksbo pappersbruk igen. Det är såklart jättebra och vi är tacksamma för det. Men han hade nog hellre velat jobba kvar där han har haft vikariat senaste tiden, om sanningen ska fram. Industrin är ju inte så kul just nu med alla nedskärningar...för det är ju så: " sist in- först ut" så det känns inte som någon framtid att komma in där igen. Men som sagt, vi är glada ändå :) Bättre det än arbetsförmedlingen....


1 kommentar:

Vida sa...

Vilka vackra bilder <3 Längtar till naturen när jag ser dem.. och så håller jag tummarna för att P får det jobb han vill ha även om det så klart är bättre med sommarjobb än inte alls.

Kramar