lördag 14 mars 2015

Kalashelg och möte med Simone Key.


Taskigt med uppdateringar här men jag har haft fullt upp med att leva. :)
Jobbveckan har varit som vanligt, inget att orda om.
Har gått lite promenader i det fina vädret, det är underbart med sol på näsan. Idag har det inte blivit någon promenad. Vi har firat J istället. Först kom några av kompisarna på förmiddagen och när dom åkte hem så åkte vi till Plankan. Ja, det är en av dom lokala pizzeriorna, åt och åkte hem och plockade undan lite innan släkten kom på fika. När dom åkt så röjde vi undan, chillade lite, såg på film och nu har barnen lagt sig.





Längst in mot väggen blommar det några krokusar, härligt!!

I torsdags åkte jag till Smedjebacken och Engelens lokal för att träffa Simone Key som är lärare på Arthur Findlay college i England. Det är alltså ett ställe för medium att utbilda sig på och det kommer människor från hela världen dit. Hogwarts på riktigt liksom :) Iaf jag hade bokat en privat sittning med henne och valde att prata om min andliga resa/utbildning och inte om min materiella/fysiska värld. Det var väldigt spännande och roligt. Hon var lättpratad, både i sitt sätt och i sin engelska. Jag fick en hel del tips och goda råd, samt bekräftelse på olika saker och även en del att fundera på :) Verkligen minnesvärt!
Sen åkte jag mot Borlänge och åt thai mat, så himla gott! Mot Falun och besökte svärmor I i hennes atelje, snackade en stund. Mötte upp J och vi åkte på mediumcirkel hos Fröken L. Längtat efter att få jobba och träffa alla! Fick göra en jättebra övning först och sen blev det andekontakt. Roligt!!

4 kommentarer:

Laila sa...

Dina bilder är nästan mer vårliga än mina! Så härligt att du haft tid och kraft att leva!
Allt gott!
Laila

Tomas Varg sa...

Först med krokusar. Behave! Dina foton är fantastiska som vanligt. Jag tycker att dina barn fyller år hela tiden eller är det bara jag som är knasig :) Spännande möte med Simone - på engelska också :) Ps. När ska du skita i duschen och åka hem?

Tomas Varg sa...

Ps 2
Ja det är taskigt med uppdateringar :p

Annika Christensen sa...

Här är en till som har fullt upp med att leva. Bloggtiden blir mindre och mindre. Härligt är det våras eller hur?
Allt gott
Annika