söndag 8 mars 2015

Ingen riktig lust...men lite blir det.


Nej...nu måste jag skärpa till mig. Vad fort veckorna går och jag får inget gjort känns de som. Bara smågrejor. Visserligen har jag sagt att jag i första hand ska vila och må bra men det går ju sådär. Nackvärken håller i sig.
I lördags åkte iaf jag och J in till stan, han ville handla lite för presentpengarna. Så vi besökte Intersport och köpte en ny gympaväska, det behövdes verkligen. Siba och köpte ett spel, Plantagen till mamman och köpte orkidejord och några fröpåsar, åt på Donken och handlade mat på Maxi. Rätt skönt att vi höll oss i samma område och inte behövde ner i centrum. Minns inte vad vi fördrev kvällen med, P jobbade.



Köpte inget spännande i frö-väg, det blev en krassesort som jag gillar, Peach melba och Fjärilskrasse samt smörgåskrasse. Den senare har jag redan sått, blir mums på macka sen. Sen råkade det bli två böcker på rean, har funderat på båda förut så då var det bara att slå till nu. Redan läst ut Dagboken från igår, bra!


Efter flera års kämpande verkar det bli blommor på Julrosen i år! Förra året blev det en som tryckte mot marken och aldrig kom upp utan ruttnade. Håller tummarna för den här nu.
Dålig bild på Herr och Fru Domherre men dom fick vara med ändå, inte sett så många domherrar i vinter.



Idag har jag inte gjort mycket alls, inte haft någon lust. Vill helst gå och sova nu. Hoppas verkligen inte att jag blir sjuk. A hostar och är inget pigg, på gränsen till feber. Och J klagade på en blåsa i munnen. Pappa var också riktigt förkyld när jag pratade med honom. Nä...det vill jag inte...

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Äh. Ta det lugnt och slappa. Det andra får vänta. Du ska må bra först :) KRAM