söndag 24 januari 2016

Champagne och hödoft.


I torsdags var det äntligen dags för cirkel igen efter juluppehållet. Nytt för i år är att det bara blir en gång i månaden. Vi kan välja att bara jobba med mediumskap eller healing eller köra båda samma kväll. Det bestämmer vi då och vill någon bara jobba med det ena så fixar L det också :) Den här gången jobbade vi först med andekontakt i sittningsform, tre och tre ihop och utgick från geometriska figurer. Sen fick vi ha "miniseans" dvs ha andekontakt till alla i gruppen, jag och J var dom enda som gjorde det. Efter fikat blev det healing och det gick också bra. En i gruppen är kiropraktor och han kände på min onda arm och rättade till något som låg fel. Skönt! Men den värker lite än.



Pysen är en riktig vildkanin....fast dom fått hö inne så föredrar hon blåbärsriset och pinnarna som jag plockat till dom. Båda kaninerna tillbringar mest tid ute och dom tom sover på taket till den vita buren, även när det var som kallast. Om det blåser för mycket så kan dom vara inne. Såå...det där med vinterbonat bo känns onödigt...där är dom aldrig. :)
En dag så var jag till grannarna och idkade byteshandel med henne, jag fick en liten bal med hö och hon fick en frökapsel från mina mörka, dubbla vallmo. Bra byte tyckte båda :) Hälsade på hennes hästar  och stoet var väldigt sällskapligt, nosade och blåste mig i ansiktet, mysigt! Sådana gånger kan jag verkligen sakna hästar, hödoft, sopa stallgolv osv men när det blåser halv storm eller spöregnar, då är jag glad att slippa.



Kallt men fint, jag och Hanna tog en kort sväng.


I lördags så plogade P och J vägar på sjön, äntligen kan vi gå där igen. Men sen så gick vi hem, åt något litet och gjorde oss i ordning för middag i Toftbyn. Ps syster som bjöd oss allihopa på mat för att fira deras pappa. Vi bjöds på trerätters god mat och dryck. Sippade champagne och vin...jag som aldrig dricker längre och dessutom aldrig vin. Nåja, det var inga mängder kan jag lova :) Men vi vuxna fick ett riktigt långt skrattanfall efter maten när vi satt och pratade så barnen undrade vad vi höll på med.Härligt! Det var en väldigt trevlig, rolig, lyckad kväll. Tack för den!

3 kommentarer:

Laila sa...

Mysigt med en kanin som gillar att vara ute i snön och kylan! Vår hund Tim är också nöjd med vädret, han tror att han är en isbjörn!
Allt gott!/Laila

linnea-maria sa...

Vilken härlig kväll ni hade!
Jag tycker att doften av kaninerna faktiskt kompenserar hästlukten lite. Men visst blir man lyrisk av hästlukt :-) Ränderna går liksom aldrig ur.

Tomas Varg sa...

Inte ens när jag är i värmen kan jag uppskatta bilder med snö på. HAHA! fast det var fina foton. Hur går det med mobilen? Har du lämnat in den än? Champagne? Inte typiskt 71:or ;)