tisdag 5 januari 2016

Samma, samma...lika.


Jag och J hämtade en kompis till honom, H, och åkte till Sportys lekland i Falun. Har lovat J det sedan länge...Nu är killarna så stora att jag kan sitta på "gräddhyllan/ föräldrarummet" och det är skönt. Inte lika högt ljud och inte lika mycket spring runt omkring. Det är stora glasrutor och högt upp så man ser lekställningen väldigt bra. Killarna vinkade när dom såg att jag tittade på dom. Annars så läste jag i Midvinterblod av Mons Kallentoft och pratade lite med två andra mammor som satt där. När killarna tröttnat så blev det mat på McDonalds, även det enligt Js önskningar. En snabbhandling på Ica Maxi och hemfärd. På kvällen såg vi film och spelade kort.

Idag skulle samma kompis ha varit med till Leksand på hockey...men J började dagen med att kräkas. Blev bara en gång och nu har han både ätit och druckit och det verkar lugnt. Typiskt. Frågan är om det är magsjuka eller bara något dålig han ätit, tex på Donken. Men vi tar inga risker att smitta någon så han fick vara hemma från hockey.

När jag sett att han var ok så gick jag och Hanna ut på promenad. Första promenaden på sjön för i år och jag känner hur åren upprepar sig..Är det patetiskt att jag, vi, människor lunkar på i samma spår och gör ungefär samma saker vid samma tider på året? Eller är det en sorts koppling till dom som gått här före oss då årstiderna styrde ännu mera vilka aktiviteter som utfördes? Är det till och med en trygghet? Ibland blir jag less när jag ska skriva i bloggen eller när jag läser igenom års-samanställningarna...samma, samma...lika...och så ibland något som sticker ut lite extra. Fast samtidigt så gör det inget...för då skulle jag förhoppningsvis ändra på det :)

Nåja...här kommer liknande bilder som ni sett i fler år nu...men dom är tagna i dag, jag lovar :)





2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Jo så kan det vara. Vi som bor nära skogen och naturen anpassar oss ju efter årstiderna och vissa händelser återkommer. Hoppas att ni slipper magsjukan. Har hört att den går nu.

Tomas Varg sa...

Kan bara hålla med dig - om allt! Som jag skrev till dig i Messenger:
Man åker omkring i gamla hjulspår och blir bekväm.
Tycker också det är tråkigt att blogga. Jobba, äta, skita, tvätta och städa. Sjukt.