måndag 24 april 2017

Man får försöka..


...att hitta dom små glädjeämnerna i livet när det känns lite tråkigt. :) 
Jag har ont,mest i händerna men det går an...tråkig huvudvärk just nu.

Det är april...och då får man stå ut med aprilväder. Men helgen har varit grinkall och blåsig med inslag av sol och nån snöflinga. Just nu snöar det och snön lägger sig... dom har utfärdat klass 1 varning här men det vete då sjutton. Vi får se imorgon när vi vaknar antar jag. 

I fredags var jag till min vän I, vi pratade Skåneresa och hoppas att vi inte ska behöva packa skoteroverallerna ;)
På lördagen tog familjen och hunden Forden ut i skogen, måste se något annat än jobbet och huset. Vi åkte en sväng och fikade såklart. På kvällen sålde vi den sista barnfyrhjulingen. A börjar fundera på moped eller A-traktor och J sa att det var ok att sälja den. Känns lite konstigt... Men vi har ju dom stora kvar iaf.
Söndagen....jaa....vi var ute när vädret var ok, plockade lite på tomten, några var i garaget och nån sparkade boll. Händer inte så mycket. Ingen är riktig på g att ta tag i några stora projekt.





Vi fick se två älgar på skogsturen.



J högst upp på grushögen.



Sälg- livets viktigaste frukost.



Satte mig i Lillstugan och övade djurkommunikation på en väns hund. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina foton på älgarna :)

/Tomas Varg