måndag 19 juni 2017

Sen premiärtur.


Det har hänt en del som jag inte går in på här, vi har haft skolavslutningar, jag har jobbat lördag igen, hälsat på min vän L och säkert en miljon andra saker. 
Kände bara på lörsdagskvällen att jag måste ut, ut i skogen. Barnen ville helst slippa. Så jag och P tog varsin fyrhjuling och åkte iväg. Första turen för mig i år faktiskt. Även om man sitter på ett fordon så kommer man närmare naturen än om man åker bil. Man känner skiftningarna i luften, råheten när man kommer till en bäck eller annat vatten, dofterna, ja, man upplever det på ett annat sätt. Vi är ju försiktiga åkare som håller oss till skogsvägar och inte kör sönder terrängen såklart. 





Sämre utsikt till fikat kan man ha.


Sen blev det lite åkning i ett grustag och jag räknar inte det som sönderkörning av terräng. Andra kanske tycker annat. Men det är iaf flera som åker här och håller spåren öppna. 


Jag på dom två övre bilderna, P på den undre. 




Det var skönt att få komma iväg, roligt att åka och ingen som gnällde att vi skulle åka hem :) Fick såklart lite ont i gas-tummen och underarmen. Ovan att köra. Få se om det blir någon tur som traditionen bjuder på midsommar....hjulingar eller bil. :)


1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Hoppas att det som hänt kommer bli bra!
Jag vill också åka fyrhjuling :)