fredag 11 augusti 2017

Dra åt skogen...och stranden.



Igår hade jag tänkt att beta av lite som måste göras här hemma...men jag hade ingen lust. Det var ganska fint ute och jag ville göra något annat. Så jag och Hanna åkte till skogen och plockade lite svamp. Hittade tre rejäla fläckar, gillar verkligen när det växer så och inte bara nån enstaka här och där. Även om jag hittade sådana också såklart. Vi stannade på två olika ställen men jag orkade inte dammsuga skogen så jag gick rakt på dom ställen där jag vet att det brukar finnas kantareller. 


Älskade Hanna. 



Väldigt avancerad fika :)


Vi åkte hemåt och jag stannade vid en tjärn för att låta Hanna dricka vatten och bara vara en stund. Blev inspirerad av växtligheten och plockade med mig ljung, skvattram och pors. Idag band jag smudgesticks av dom. 



" Kom alla vättar ur mörker och djup, kom fram nu och visa era krafter för oss. Kom alla väsen bland rot och sten, kom fram nu och visa era krafter för oss. Gång på gång vi giver er vår sång, låt den helgas av underjordens moder."



Smudgesticks av ljung, skvattram och pors. Ska bli spännande att se vad dom luktar sen när jag tänder dom. Men nu ska dom först torka.




Och idag hade dom lovat sol...och minsann, den har lyst från en klarblå himmel hela dagen. Underbart. Först så låg jag i solstolen och läste Dödligt villospår av Nora Roberts sen gick jag, J och Hanna ned till stranden och låg där resten av dagen. A hade en kompis här och dom grejade med annat. 
Åkte och handlade mat, grillade och åt. Bra avslutning på en slapp, solig dag. 



En stor rackare till mussla.




Inga kommentarer: