söndag 20 augusti 2017

I skogen med Hanna och Katla.


En bit bakom vårt hus ligger den lilla ängen som jag har skrivit om förut. Idag bara måste jag dit...så jag tog en picknickfilt med plastad undersida och Hanna med mig dit. Lade mig vid en björk i kanten på ängen. Tänkte meditera en stund,lättare sagt än gjort. Hanna låg på min mage och det var ok. Men sen kom Katla och jamade runt oss, strök mot mitt hår. Hanna hoppade ned och pratade med Katla lite. Sen kom Hanna och buffade på min hals, borrade ned sig och sprattlade omkring. Tog ett fast tag om henne och höll henne mot mig och tillslut fick jag min meditation.



Hund på mage...och i ansiktet.





Sen gick vi ner över ängen och in i granskogen på andra sidan. Hann bara några steg så kom Katla igen, hon måste ha varit i närheten. Tillsammans så gick vi och tittade på svamp, en hel massa flugsvampar fanns det, sådana lite brunare. Katla drack vatten på tre olika ställen, Hanna bara på ett. Katla flängde även omkring en del, upp en bit på trädens stammar och upp och ned för stenar. Hon är ju ingen kattunge längre... 6 år fyllda i sommar, så hon är inte gammal heller. Men för gammal för att springa omkring för att det är kul trodde jag :) Det är roligt när hon vill vara med oss i skogen. Eller om det är vi som är med henne...hon verkar hålla till där. 




Sen städade J kaninhagen, dom bajsar bara ute, skönt. Och jag plockade en kasse med gräs. Skönt att ha plockat till morgonens utfodring. Jag klippte lite perenner och småsly i trädgården innan det blev mat. Nu ska jag plocka fram kläder osv till i morgon...jobb, jobb, jobb. Och barnen har bara två dagar kvar av sommarlovet. Sen börjar allvaret, störst på respektive skola båda två i år. Älskade barn.
Nu när jag sitter här så kom Katla och lade sig i mitt knä...Hanna kom efter en stund och ville bli upplyft. Hon satt på min arm med tassarna på Katla. Ingen av dom var nöjd :) Båda hoppade ned och sen kom Franz och lade sig mot min mage men på bordet. Älskade djur.

1 kommentar:

Bosse Lidén sa...

Wow! :) Vilken underbar header du har. Den drar verkligen till sig uppmärksamheten. Noterar även att du tar bra foton. Några ord från en augustivandrande Bosse Bloggare