söndag 21 mars 2010

Tjejdag.

Igår åkte jag och syrran in till Falun och plockade upp dom andra brudarna, S, I och M. Vi gick till Focus för en fika direkt. Satt där ett tag och babblade innan vi gick ut på stan och shoppade. Fast vi handlade i sanningens namn inte så mycket. Jag plockade ut medicin åt A och han fick en tröja, J fick ett bälte och åt mig köpte jag nya örhängen. Små guldpluppar, nu är jag trött på dom andra missfärgade rackarna. Men jag vet inte vad jag ska ha i dom "riktiga" hålen. Kanske guldringarna som jag fick i 25-års present. Vi träffade C och gick vidare till China Thai där vi bestämt att vi skulle äta. Maten var ok men servicen var lite så där...Vi satt där i några timmar innan vi gick ut på stan. Funderade på Pitchers men det var så fullt och vi var ju inte ute på det sättet :) Vi åkte hem till S istället och hennes K gjorde poppcorn åt oss. Vi pratade och halvkollade på tv innan det var dags att åka hem. Tack tjejer för en bra dag! Det var roligt och skönt att bara vara och inte känna att man var tvungen att åka hem.
När jag var borta hade J varit på kalas hos bästa kompisen och det hade varit roligt. P fick ju gå hem i torsdags, dom väntar fortfarande på en köpare och hoppas på att få komma tillbaka om det blir så. Men det innebär ju att barnen inte får vara på fritids och dagis på samma sätt. J får vara där mellan 8.15-11.15 varje dag och A bara på fritids om P är iväg på arbetsförmedlingen eller på jobbintervju. Tycker det är lite synd, dom missar så mycket med kompisarna men det är klart att barnen ska vara hemma om föräldern är det.
Idag ska jag nog ta och städa lite, göra iordning för ännu en jobbvecka. Åååå..jag ska börja klockan 06.00 den här veckan med...dryyygt. Blir trött bara jag tänker på det... Hoppas att axeln rättar till sig iallafall, har haft ont den här veckan.
Lyssnar på The Baseballs på Spotify...dom är bra men nu blir det nog Volbeat en stund :)

2 kommentarer:

Susanne sa...

:-)
Kram Susanne

Ingela sa...

Trevligt kul gott :-)
Kram Ingela