tisdag 10 augusti 2010

Inte vet jag...åska och shopping kanske?

Kopparödla, för det är det väl? Som Peder hittade i komposten när han letade mask.

Dom här har det mycket trevligare, i solen på Kreta och inte i regntråkiga Sverige.

Ännu en regning dag, tråkigt. Natten till igår brakade det loss ordentligt. Jag och Amadeus vaknade av en rejäl åsk-knall. Först trodde jag att det var någon som sköt med gevär och A trodde att det var en bomb. Johannes sov lugnt vidare. Insåg att proppen hade gått till köksdelen, så jag bytte den och slog om jordfelsbrytaren igen. Åskan mullrade vidare och nu tokregnade det. A kunde inte sova så han kom in till mig och lade sig. Trots gott om plats för P jobbade natt så kunde jag inte somna om. Gav upp och gick och satte mig i köket en stund. Blixtarna for omkring och lyste upp hela himlen bakom regnridåerna. Det kom 22 mm regn under natten. Och det har väl kommit ner en del till....
Morgonen grydde, jag var trött men jag och J lämnade A hemma med en sovande P. Mot Falun och en shoppingvända. Först åkte vi till I som fixade Js ryggskydd och ett par byxor medan vi handlade. Johannes fick tre par mjukisbrallor, två par jeans, två tunna långärmade tröjor och två collegetröjor, en förpackning med strumpor och ett par nya badshorts. Till Amadeus blev det en tunnare tröja, strumpor, badshorts och nya "funktionsplagg" dvs tunnare regnkläder som funkar annars också. Just ja, A fick även nya kläder till gympan och båda fick nya ryggsäckar. Mat blev det på Maxi men först åt vi på Mc Donalds, J var helnöjd. Vidare hemåt med ett stopp på Göranssons där J valde en blå färg till sitt rum. Hemma fann vi en nöjd A som hade spelat heeeela dagen. Tacos i magarna och senare på kvällen åkte vi för att lyssna på varg men det regnade nog för mycket. Dom låg förmodligen under någon gran och sov. Och somnade gjorde J med så jag fick bära in honom, det blev en lång dag.
Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra, jag och barnen. P åker iväg på fyrhjulingen för att fiska med en kompis. Hmmm....nä, jag vill inget, tråkregn. Kanske måla eller sortera bort barnkläder.

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Ja jag låg och lyssnade på mullret någon mil bort. Det lät väldigt mycket. Ha det så bra /Therese