söndag 6 juli 2014

Sommarkurs i Tyfors.


Hej på er...jag ligger typ superefter med min blogg. Sambon köpte ju en ny dator...som inte vill vara kompatibel med vårat internet här hemma. Surfplattan och min iphone vill inte prata med varandra, undrar om det är svartsjuka eller konkurrens? Jag får iaf inte in bilderna från mobilen till plattan. Och inte får jag plattan och den trådlösa musen att hitta varandra, funkar var tredje gång ungefär. Stor djup suck!!!

Men nu...medial sommarkurs i Tyfors.

Fröken L anordnade en kurs/ energihelg vid sin sommarstuga i Tyfors som ligger utanför Fredriksberg. Vi var både i hennes stuga och i en bystuga. Vi hyrde en lägenhet i ett typ brukshus som några av oss sov i och vi åt frukost och lunch på Tyforsgården. Tyvärr så regnade det hela helgen, mysigt inne med eld osv men tråkigt när vi förflyttade oss. På lördagmorgonen samlade vi ihop oss från olika håll och samåkte till Fredriksberg där vi handlade mat till kvällens middag. Framme i Tyfors så drog vi igång med att prata om förväntningar inför helgen och sen gjorde vi två shamanska trummresor. Under helgen fick vi även prova på andra roliga saker som vi normalt inte gör. Vi fick trancehealing av L och hon gick även ned i trance så vi fick ställa frågor till andevärlden. Det är en mäktig och fascinerande upplevelse att se henne göra det, både själva processen när hon går ned och sen frågestunden. Hon är verkligen inte där längre utan "dom andra" använder sina ord och uttryck. Jag fick väldigt väldigt positivt svar på min fråga och blev lite ställd. Då sa han som talade via L att: Jaaa...det var ett svar du inte hade förväntat dig, vi tycker om när vi kan förvåna. Och skrockade nöjt. Dom har humor även på andra sidan.
På lördagskvällen fixade vi middag ihop och hade en jättetrevlig stund med mycket prat och skratt. Det blev sent och ännu senare för oss som knappt hade varit där vi skulle sova. Efter lite bök så blev det tyst och lugnt.
Söndagen inleddes med god frukost på Tyforsgården och sen hade vi lite olika övningar och städning innan hemfärden. Jag hade inga särskilda förväntningar på helgen med är riktigt nöjd. Mycket av det som kom fram till mig handlade om att våga se mitt eget inre ljus och styrka...Och några dagar senare kom det plötsligt, mitt under matlagningen, en sorts förlösning. En självinsikt/ erkännande som gjorde att jag grät stilla lyckliga tårar och bara var i stunden. Hoppas det leder till nya insikter och färdigheter.





Regn, regn, regn....


Kärleksudden.


Bystugan sedd från bron.


Det finns många broar och grejer runt vattnet.

2 kommentarer:

Vida sa...

Så spännande att läsa om din andliga resa... undrar var du kommer hamna. Förmodligen precis där du är menad att vara. Kramar

Annica sa...

Tack, söta du.