torsdag 4 juni 2015

Kreta - hotell och hav.


Jaha, jag måste försöka skriva om Kretaresan innan det händer en massa annat :) 

Det började inte så bra...vi klev ju upp mitt i natten och började åka mot Arlanda. Jag kikar på A i baksätet men det ser lugnt ut. Jag tycker att vi åker lite för fort på den krokiga vägen men säger inget...Så plötsligt hör jag hulkanden och tittar bakåt, A fortfarande lugn men J kräks. Stanna! Ut med J, toka av bälte och säte, raffsa fram nya kläder i resväskan och torka av J om händer och ansikte. Stannande på en mack längre fram och tvättade av honom och spolade av kläderna det värsta. Det är A som brukar bli åksjuk, inte J. Men sen gick resten bra. Vi satt långt ifrån syrran och hennes familj på planet men på hotellet så bodde vi i samma byggnad. Och det var ju praktiskt, om vi gick ut genom dörren så såg vi ner på deras balkong och kunde lätt prata med varandra på det sättet :)



Första kvällen gick vi en sväng på stranden.




Dom tre bilderna här ovanför är utsikten från vår balkong....och den under är från ytterdörren.




Dom två bilderna över här är tagna från toppen av vattenkanorna, ja, vi hade som ett litet vattenland.



Den översta blå balkongen var våran.
Hotellet var helt ok. Rummen var dock lite konstigt planerade och möblerade. Tex så gick det inte att öppna garderoben helt i stora rummet för sängarna/ bäddsofforna stod i vägen. I sovrummet var det en möbel som var inklämd mellan väggen och en väggfast lampa så den gick inte att skjuta undan lite så man kom åt att använda kontakten som satt där. Hade varit perfekt att kunna torka håret framför den spegeln... Annars så var det rent och fint överallt.

Hotell och pooler i all ära...för mig är havet det bästa. Havet och stranden. Att få promenera i sanden och leta efter fina stenar, låta vågorna skölja över fötterna och känna doften av hav. Underbart! Här är stranden både finkornig som akvariegrus och sandig. Det finns en del klippor i kanten på en del ställen men man kan hitta finare ställen om man går lite till höger.


Högar med småstenar som är guld för en strandskata som mig ;)



Bilden ovan visar himlen strax innan åskan och regnet kom, vi hade en kväll då det regnade rejält.
Bilden skulle ha kommit senare men tekniken vill inte...




Älskade hav...jag vill bara stå där i vågorna och njuta...



Sista kvällen bjöd på solnedgång.

2 kommentarer:

Hemkära Hanna sa...

Åh, det ser ut som en ljuvlig semester trots den lite besvärliga starten. Hoppas attni är riktigt utvilade nu!
Kram

Vida sa...

Vilka härliga semesterbilder, är ressugen nu.
Kramar