onsdag 24 augusti 2016

Vackert.



Det finns så mycket vackert att se för den som stannar upp och verkligen tittar. :) Fjärilar tex är ju fina när dom fladdrar förbi men om du tittar noga, nära, vilka konstverk! Och det är likadant med det mesta, både stort och smått....sätt på andra ögon och titta mera aktivt vettja!



Påfågelsöga på en rosa rudbeckia.


Och det här är en annan variant av rudbeckia.


Frostbrunnsdalen i Borlänge.

I torsdags var jag hem till en arbetskamrat lite snabbt och tittade på trädgården. Åkte till City gross och då hörde en vän av sig och ville vara med till Frostbrunnsdalen i Borlänge. Jag skulle dit på en kvinno/fullmåneceremoni som min Häxfröken skulle hålla. Roligt att hon ville vara med. Det var flera andra där som jag känner och kände igen :) Det var mysigt och fint ordnat. Tyvärr var det mulet så vi hade ingen måne som lyste över oss. 

Men kvällen efter så tittade jag ut och där hängde den, stor, full och lysande över sjön. Skyndade mig ned till badplatsen och bara var en stund....nån enstaka fisk som vakade och fladdermössen jagade strax ovanför vattenytan, månen som speglade sig. Underbart. 
På dagen på fredagen var jag och A på shopping till Valbo...han växer som ogräs. Fick en del med oss hem, det funkar mycket bättre att ha bara ett barn med sig och fokusera på det.



Men ett par innegympaskor saknades ännu så på lördagen åkte vi in till Falun och fixade dom, hämtade upp svärmor och Tuss och tog med dom ut hit. Jag och I tittade på tyger och hur jag vill ha det med gardiner osv ute i Lillstugan. Vi åt och fikade också såklart innan jag skjutsade hem dom igen.



Veckan har varit jobbig, mycket stående på jobbet och jag har varit sen hem varenda dag. Igår tex så hämtade jag en del av det I hade sytt färdigt och idag var jag dit igen och hämtade en grej och lämnade lite kantareller till henne som tack. Pappa hade plockat så mycket att jag "hade råd" att dela med mig :) 

Nu ska det bli riktigt skönt att få vara ensam hemma, P jobbar dag och barnen är i skolan :) Men just nu är jag skittrött...det kostar på att gå upp 04.15 även om det numera bara är tre dagar i veckan. Men det är verkligen fel tid att gå upp...mitt i natten nästan. Men vissa mornar är det värt det, så fint ute.


Lilla Franz har hittat Katlas favoritsovställe....så mysigt. Men Katla skulle ha blivit galen om hon hade sett det. Hon gillar honom inte....

2 kommentarer:

Laila sa...

Vi är nog många som behöver lära oss att ta det lite lugnt, stanna upp, njuta av stunden och underverken runt omkring oss. Tränar på det under mina morgonsvängar i trädgården!
Allt gott!/Laila

Tomas Varg sa...

Otroligt fina foton. Jag är lite nyfiken på hur det blir i Lill-stugan