söndag 18 februari 2018

Pirjo Blå och lite annat.




Dom duggar inte tätt inläggen...men det gör snöflingorna. Det känns som det snöar lite varje dag fast det inte är så. Några dagar hade vi till och med sol :) 



Det händer inga stora grejer just nu, det är både tråkigt och skönt. Vi maler på med jobb, skola, innebandy, tonårstjat, middagsmat, kaniner, katter och hunden. Hanna känns gammal och skraltig ena dagen och som vanligt nästa, vi vet vad som väntar men än är det inte dags. Och här i dagarna hade vi ju årsdagen av mammas bortgång, alltid lika pissigt. 6 år sedan redan. Och i samband med det så tänker jag alltid på Seltin och hur det var när vi var ned till Väsby och lärde oss maskinerna. När P ringde på morgonen och sa att mamma hade åkt ambulans in....hela dagen var kaos. Saltet har eg aldrig passat in på vår fabrik, vi gör ju kemtekniska produkter, inte livsmedel. Minst i ett år nu så har dom sagt att det ska flyttas...och nu fick vi besked. I höst ska det bort från min arbetsplats. Trist! Jag gillar att vara därinne, vi sköter oss själva, lungt och skönt. Men det är så det är...
Ang mitt andliga jobb så har det varit en del djurkommunikation men ingen healing.

Och på tal om jobb..min svärmor I har ju egen syateljé. Och är galen i tyger :) I torsdags så åkte vi till Siljansnäs för att besöka Pirjo på Pirjo Blå. Hon syr och designar jättefina kläder i en lika fin ateljé. Hon hade haft utförsäljning av tyger och svärmor kom på att hon skulle ha köpt mera tyg när hon var där...så hon fick komma en gång till :) I vanliga fall säljer Pirjo inte tyg utan bara färdiga plagg men ibland så rensar hon för att få plats med nytt. I var i himlen och köpte en massa fint i olika material. Vi fikade och pratade en stund innan vi åkte vidare hemåt med ett stopp på en stor loppis i Insjön. Det var en roligt tripp :)


Så snygg!


Igår hade J match i Borlänge så hela familjen åkte dit, jag och A handlade lite kläder åt honom innan matchen. Dom vann med 6-1 och J var sååå nära att göra mål två gånger men bollrackaren åkte bredvid. Efter det så åkte vi raka spåret till Ps syster och firade barnens kusin som fyllde år. Hemma igen så blev det tacos, godis och film.


Tyckte den här var lite rolig :) P tyckte den var hemsk :D

3 kommentarer:

Tomas Varg sa...

Det är alltid lika jobbigt att läsa om din mamma på årsdagen, jag minns det som igår och jag minns ditt blogg-inlägg. Det är med sorg jag minns tillbaka. Tänker på dig. Kramar <3

Annica sa...

Tack snälla Tomas. *kram*

Tomas Varg sa...

❤️