måndag 22 oktober 2018

Höstligt.




I skrivande stund har dom flesta löv trillat av träden  men vi hade några fina dagar med sol och gyllene löv. Vi var i stugan och grejade, målade sockelstenarna, en byrå inne och en front till dasset. Det är så mysigt att bara fnula runt där, ibland jobbar vi var och en på sitt håll och ibland sitter vi bara i soffan och pratar. 
Jag och P har varit där den här helgen också, mest han. Jag har varit med J på innebandy också, match mot Haik som slutade 3-3.
Den eftermiddagen kom dom som vi köpte stugan av för att se vad vi har gjort, roligt att höra lite historier. 



Det här är från i helgen, betydligt murrigare ute.




Förra helgen, fredag till söndag var jag på kurs. Fortsättningen på Energiavläsningskursen som jag gick i våras. Det handlar om att känna av olika energier, är det en ande, ett minne, människor som bor eller är på en plats nu? Hur tar jag in och tolkar energi? osv. Väldigt lärorikt. Första natten sov jag i Smedjebacken på Jobsbo vandrarhem där jag har bott en gång tidigare. Kändes inte lika bra nu, men fräschare. Dom som drev det förut bodde i andra änden och det känndes tryggt om något skulle hända. Nu var det ingen där förutom vi som hyrt rum...ingen från kursen bodde där förutom jag. Troligen några gästarbetare också men dom såg jag inte till. 
Första kvällen på kursen i Engelens lokal gick vi mellan 18.00 till 21.00, lite snack först och sen en övning i att läsa av föremål. Den gick riktigt bra för mig! Så nöjd.
Dagen efter var vi hem till en familj och kände av både ute och inne, gick ok och jag lärde mig en massa saker om hur jag funkar. Senare på em kom dom till oss och vi fick feedback på vad vi hade känt av.

Söndagen samlades vi vid Beröringskällan för vidare färd mot okänt mål. Fast jag hade på känn vart vi skulle och visst var det Frostbrunnsdalen. Jag kan redan en del om den så jag fick försöka tänka bort det och känna av helt förutsättningslöst. Väldigt roligt att gå där och försöka känna av dom olika tidsåldrar och händelser som varit där. 
Efteråt så åt vi och sen var det genomgång av det vi hade fått fram. Sen en avslutande övning där vi var tre eller två och en del fick läsa psykic på varandra och en del fick ta in andekontakt. Jag hamnade i en tre grupp och vi skulle läsa av varandra....och när man hade kommit in i flöde och allt gick lätt så skulle dom andra säga byt och då skulle man byta och läsa av den andra. Och liksom hoppa mellan dom andra tvås energier. Sen skulle dom andra göra likadant. Rolig övning. 


Frostbrunnsdalen.

Inga kommentarer: