fredag 3 oktober 2008

Rättviksmarknad.

Jag och I anlände tidigt till Rättviksmarkand i regnet. Hittade direkt dom som sålde jackorna jag kollade på förra marknaden. Den här gången blev det köp. En sk softshelljacka, en svart med lite rosa på. Vi tog ett par steg och köpte ett par lotter och jag vann en mindre gitarr till barnen. Tog ett par steg till och spanade in ett svart regnställ, köpte. Jag har inga regnkläder alls längre men nu är det fixat. Sen strosade vi en liten stund men det var inte så kul i regnet, trots att jag hade min nya regnjacka på mig. Hittade Markus som säljer korv och sånt och köpte tre olika korvar. Älg och björnkorv och en som kallades värsting ölkorv. Tyvärr så har jag ingen öl hemma.
Vi tyckte det var tråkigt och började gå mot bilen då vi såg ett stånd som sålde kantarelltoast med västerbottenost. Såg så gott ut så jag struntade i kolhydraterna och glufsade i mig en. Jättegott!
Sen åkte vi hemmåt och kom på att vi skulle spana in butikerna runt Lager 157. Själva Lagret är rätt värdelöst eftersom dom mest har storlekar för spinkiga. Men dom andra butikerna var fina. En sålde massor av "helgpynt" till alla olika helger. Köpte fina reflexer och krav/rättvisemärkt choklad i en annan butik. Lämnade av I och fick i uppdrag att titta på Mats bilar om det kommit in någon ny intressant bil. Det hade det inte. Mot hemmet med ett kort stopp på ICA.
Just nu håller P på att sälja toyotan. Undrar hur han har tänkt hämta barnen nästa vecka? Vi har ingen ny bil på gång....

1 kommentar:

Johan sa...

Känner du också Korv-Markus?? :) Han som brukade stå utanför ÖB förr?