söndag 9 maj 2010

Helgfix.


Klippångesten var visst lite befogad.... jag bestämde mig för att fortsätta spara ut håret. Tänker (nog) inte ha långt men längre iallafall. Så det blev mest putsning och nya slingor. Slingor som inte ville..... såg redan när hon la på blekmedlet att hon rynkade pannan. När hon kom och kollade hur det såg ut efter 30 minuter så hade det knappt bleknat alls. Hon hade på mera färg och jag fick sitta i värme. Dåligt resultat ändå. Vågade inte ha medlet i längre utan sköljde ur det och la på en silvertoning. På vissa ställen har det inte tagit alls, ser det ut som. Har aldrig hänt mig förut. Undrar om det beror på schampoot, TREsemme? Ja ja, det duger, jag är inte så noga nu för tiden.
På lördagen kom en kompis till P hem hit och köpte våra vedgrejer. Samtidigt så utnyttjade vi honom till lite jobb :) Dom fixade hängrännorna på Lillstugan, jippiiiiii!!!! Och bar undan en hel del saker till olika förråd och så. Skönt! Jag tvättade utemöblerna med algtvätt och spolade av dom med slangen. Ska försöka hinna olja in dom i veckan.
På eftermiddagen kom svärmor I med sällskap hit och sa hej. Hon hade en av mina klänningar med sig för axelbandsutprovning, blir bra. Sen hade hon sytt en helt ny som hon tyckte jag skulle ha, jättesöt. Däremot den som jag tänkte ha på bröllop och jubileum....ska dit och prova på tisdag få se vad det blir av den.
Idag åkte P och en annan kompis iväg på en fyrhjulingvända. Dom han knappt lämna gården innan en granne kom med sin grävmaskin och skottade och planade ut sand och grus på baksidan. Synd inte P var hemma och visade hur han tänkt sig. Jag och barnen har skrotat runt ute på gården, klippt och sågat av lite grenar, plockat undan sten och sånt. Åkte lite fyrhjuling när A kom hem från sin kompis. Sen blev det mat och tvätt av barn innan dom lade sig och jag gick kvällspromenad med hunden. Kallt men skönt ute, ååååå vad jag vill vara ledig och få njuta riktigt.

1 kommentar:

Annika sa...

Hår kan bete sig konstigt när man inte mår bra.

Mitt hår har betett sig helt konstigt det senaste 9 månaderna.
Jag har varit psykiskt stressad och det har satt sig bl.a i håret.

Torrt... självlockigt har det blivit också... och tar inte åt sig toning som det gjort innan..

Jag håller på att spara ut håret jag med... :D