lördag 7 augusti 2010

Fika, fynd och färdigt.

Jaha, jag tar det lite som det kommer då... Idag kom min mamma hit tidigt och passade barnen medans jag åkte till Grycksbo och hämtade upp Peder. Vi åkte till Rättvik och skrotmarknaden på Classic Car Week. Skönt att vara där i tid, inte så mycket folk. Hittade lite småsaker till barnen och Peder köpte en ny hjälm i kartong. Sen så hittade jag den här kannan.... Min mamma hade uppläggningsfat i samma serie så jag har förut köpt en thekanna och kaffeburk till henne. Undrar om någon vet vad den heter? Den är märk Lidköping under. Tycker jag har hört/läst att den heter Jakten eller möjligen Diana. Nu blev bilden väldigt otydlig men ni som vet känner säkert igen den ändå. Lite info vore kul. Själv har jag två liknande fat men med en gondoljär på, info om den vore också bra.

När jag kom hem så drog jag på mig arbetslusten och kärrade ut barken runt mina barrisar. Så det blev klart någon gång. Jag lade dagstidningar under så slapp jag gräva och ogräset får det lite svårare. Det kommer jag även att göra på ett till ställe men jag orkade inte mera idag :) Enda anledningen till att jag lade bark här är att det är enklare att klippa, drygt att snurra runt alla buskar.

Camilla, Ingela, Monica Susanne och Mira aka Gud. ;)
Vill ni inte vara med så säg till, då tar jag bort bilden!

Igår var det fredagsfika på Staberg med brudarna. Ingen suuuperlång fika den här gången men vi hann tjattra med varandra, fika såklart, kolla in växterna och handla i Lottas bod. Camilla fyndande den fina hatten och jag köpte ett the, barockblandning, som jag inte har provat än. Får göra det ikväll.

3 kommentarer:

Vida sa...

Verkligen fin kanna även om jag inte har en aning om vad den heter..

Åååå fika med vänner är bland det bästa jag vet, det är sann vardagslyx.

Ha det gott!

/Liv

Bror din sa...

Har inte den blekaste vad kannan heter. Mjölk-kanna? ;)

Annica sa...

Hörru Bror min, att det är en Kaffekanna vet jag redan :D