lördag 25 september 2010

Loppis.

Fredag eftermiddag åkte jag till Vika för att lämna mina kläder till loppisen. Man lämnar och hämtar så säljer dom kläderna åt en. Det är ju bra. Men va det var hysteriskt vid lämningen! Man hade bara en timme på sig att packa upp allt. Det var efter storlek stod det i mailet....men...dom hade ju ett gäng andra kategorier också typ fleece , stickat, lucia osv. Att regn och ytterkläder var för sig fattade jag ju men inte allt annat tjaffs. Det gick skapligt ändå. Träffade tre fd arbetskamrater och tre nuvarande. Kul! Efteråt åkte jag på Maxi och handlade lite. Idag var jag tillbaka och hämtade mina grejer. Först hittade jag bara lite kläder, va bra tänkte jag och kom till ytterkläderna....allt utom en overall och två par överdragsbyxor var kvar. Lite besviken...det var dom jag trodde mest på. Men jag blev av med alla skor och det trodde jag inte. Sen gick jag en sväng till och hittade på lite mera kläder och gjorde två små killar glada. En fick en skjorta som han stod och fingrade på och en annan liten grabb fick brandbilen för han grät så mycket. Nu blir det nog en annons på blocket så hoppas jag att jag blir av med overallerna och jackorna. Någon som är sugen? Sålde ganska bra ändå och blev av med den eländiga "lära-gå-bilen".Och så här ser en frusen, nyrakad pudel ut i sina höstkläder. Design: fIngerborgen.

När jag kom hem så började vi med maten, som blev gudomligt god. Hasselbackpotatis och fläskfilè i ugnen. Gött!
Annars så har dagen varit konstig, alla har varit lite "ur slag". Glömde As medicin i morgonförvirringen. Kom på det runt 11.00 och då är det för sent. En sån gång önskar jag att vi hade något annat att ta till. För det har inte varit roligt. Han blir så otroligt osammanhängande, flamsig, pratig fast han inte säger nått vettigt alls. Johannes har grinat 117 gånger tror jag och Amadeus minst tre. Försökte prata med honom om det men han tar inte till sig sånt i det tillståndet. Frågade om han märkte själv hur det blev. Han himlade med ögonen och tyckte jag var urtråkig, gled ner från sängen och ålade runt. Ingen idè liksom. Får ta det i morgon, när medicinen börjat verka :) Han somnade då ovaggat. Nu blir det kanske en Voddlerfilm.

Inga kommentarer: