fredag 29 juli 2011

Sportys lekland, Falun.


Jag har lovat barnen att vi ska åka in till Sportys lekland flera gånger. Men det har aldrig passat. Idag blev det äntligen av. Vi åkte in direkt på morgonen och var där som familj nr 2. Betalade, det kostar 100kr per barn, och såg en liten skylt där det stod att man skulle ha strumpor på sig för att få leka i leklandet. Vi har inga strumpor sa jag, det är ju sommar och det stod inget på eran hemsida. Neeej...sa hon lite tvekande...hemsidan är väl under uppbyggnad. Men det finns strumpor att köpa. Jaha ja...förutseende av dom. Vi köpte alltså två par för 50kr. Barnen studsade iväg för att utforska allt :) Det var väldigt lugnt den första halvtimmen men sen ramlade det in folk trots det vackra vädret. Träffade en gammal vän som tyvärr inte skulle stanna, hennes bror skulle vara där med barnen, men jag pratade väl med honom istället då, känner ju honom med. Han hade också köpt strumpor....Men halva delen av barnen som var där var utan. Varför ha en massa skyltar om det om man ändå inte tänker se till att det följs? Vi hade i alla fall trevligt :)


Den här kunde inte ens jag motstå, tvungen att testa, strumpor eller ej :)


Högt däruppe står A.

När dom kändes färdiglekta, enligt mig, dom hade kunnat stanna hela dagen, så åkte vi och åt lite mat. Och sen hämtade vi svärmor som skulle med hem och hämta sin bil hos oss.

Inga kommentarer: