lördag 16 juli 2011

Tidig höst?


Morgonpromenad i ett väder som för tankarna till tidig höst, inte semester. Känslan förstärks av ett visst vemod inuti och av blomningen ute. Allt är för tidigt.... det som borde blomma nu är redan visset och det övriga är banne mig på god väg. Redan... Glad att jag tog semester en vecka tidigare i år. Visst, det kommer säkert soliga och fina dagar än, det tror jag, men ändå.

Vass...bär alltid upp sina smycken snyggt. Såväl daggpärlor som frost.

Min vita lilja....som mera är limefärgad.

Själv så har jag ont i magen, inne på fjärde dagen nu. Det gör ont från nedre revbenen till naveln. Inte "ont i magen" ont utan magen känns öm. Om jag spänner musklerna där så gör det inte ont men om jag klämmer på magen, ja, då gör det ont. Alltid är det något...
Och Kala the killercat då...jo hennes mage går i vågor om hon ligger på sidan. Full aktivitet därinne :) Och hennes son, Hicke, verkar inte vansläktas på killerområdet. Tror han tog sin första mus idag! Inte helt säker...det kan vara en som Kala lämnat men hon var inne och jag såg honom först utan mus. Sen kom han med den i munnen, stolt som en tupp.

Var på shopping i Hedemora i går....bildbevis kommer senare!

Inga kommentarer: