tisdag 17 april 2012

Första Seltindagen.


Igår vaknade jag med migrän som fick mig att kräkas...tog en tablett och det blev lite bättre. Skickade barnen till skolan, gick upp och lade mig i Js rum med neddragen rullgardin ( P snarkade så hemskt inne hos oss ) och katten på magen. Sov till strax efter 12.00.... Var halvmosig hela dagen. Inte blev det bättre av att min utbildning som jag ville gå är nedlagd..." troligtvis ingen vuxenutbildning inom trädgård i höst". Var besviken och lite arg på kvällen efter jag fått mailet från skolan. Trist...som fan.
Idag jobbade jag igen och gjorde min första dag på Seltin i Falun. Tycker det gick skapligt ändå trots en del krångel. Skulle ju ha kunnat gå bättre om säckarna som vi får saltet i såg ut som dom skulle. Det ska vara en "stumpa" under säcken som någon missat.... nu kör vi med en slags skruv tillfälligt och det funkar inget vidare. Annars så får man räkna med krångel när man flyttar maskiner men just det känns så onödigt. Ja ja..." det blir nog bra, bara det blir målat".

3 kommentarer:

Laila sa...

Stackare, migrän är verkligen inte roligt! Hoppas du mår bättre nu.
Vad gör ni med saltsäckarna där på fabriken? Fyller i förpackningar?
Ser att du såg mer än jag på mässan:)
Ha det gott!/Laila

linnea-maria sa...

:( Du är otrolig ändå som går o jobbar när du har sån huvudvärk. Ta hand om dig. Och det där beskedet hade du verkligen inte behövt! Vad tråkigt. Hoppas att det kommer någon kurs längre fram då. Kram

Lovisa sa...

Svar: Haha, jo jag antar att jag har blivit det nu! (vuxen alltså!!)^^