söndag 8 april 2012

Nu börjar det...


Jaha...då har "första året" officiellt börjat...även om vi ju haft två födelsedagar efteråt också. Första året med alla högtider utan mamma...det suger. Alla säger att första året är värst...

I alla fall så gjorde vi inget särskilt i fredags, städade och plockade, bara var, åt tacos osv.
I går kom Ps mamma, Tuss och min pappa hit och åt mat med oss. Det blev våran "paradrätt", fläskfilé, champinjoner, ost och grädde i en form i ugnen. Dagen till ära så hade vi torkade trattkantareller i också. Till det serverade vi mos, sallad och ägghalvor. När maten hade sjunkit ner så åt vi kladdkaka, som var något för hård, med grädde till. Vi skjutsade hem I och Tuss och på vägen så stannade vi till en snabbis och spanade in Ps systers hus. Dom flyttade in förra helgen och jag hade inte varit dit. Mysigt med ett gammalt trähus istället för vårat 50-tals tegelhus... Men...jag gillar vårat läge bättre :) På kvällen såg jag och P på film och åt ännu mera godis.
Idag slappade vi omkring, letade bilar på Blocket, tvättade och så där ni vet. Sen gick jag och Hannapanna över till grannarna och frågade om vi fick skotta ihop och köra hem flis som blivit kvar i skogen på deras mark. Och det fick vi så vi packade fika och tog fyrhjulingen med släpvagn efter och åkte upp i skogen. A åkte på en av dom små hjulingarna och vi andra trängde ihop oss på den stora :) Vi skottade ganska snabbt ihop ett lass, fikade och åkte hem igen. Det var så kallt och det snöade lite. Men jag är nöjd, nu ska jag täcka ett område med tidningar och lägga flis över så allt dör under och sen plantera nytt och ogräs fritt ;)


1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant det där med första året. Har aldrig tänk så.