söndag 22 april 2012

Sista natten med gänget.

Lördagkväll hade vi avslutningsfest för plåster. Syrran med sambo hämtade mig och vi åkte till lokalen för att ställa i ordning, duka och fixa ljudet. Chefen blandade bål och vi började bli nervösa....varför kom inte maten från cateringen? Dom skulle vara där till 17.30 men kom 17.45 och det tog ju en liten stund att lasta ur och ställa i ordning, en del gäster hade redan kommit. Dåligt!  Fler gäster kom och vi fick gå en liten tipspromenad innan maten. Som var väldigt god tyckte jag, så dom var förlåtna för att dom var sena. Jag gick och mumsade på något hela kvällen kändes det som. :) Det är alltid roligt att träffas utanför jobbet, prata, flamsa och dansa. Men dansande gick trögt...inte likt plåster alls. Har vi legat av oss? Många droppade av tidigt, en del åkte hem och en del åkte ner på krogen...kan jag tycka är lite tråkigt, krogen kan man gå på vilken helg som helst. Men vi som var kvar till sist hade roligt in i det sista, städade undan det värsta, dansade till gamla godingar, käkade chips och stod i köket och hängde. :) Våran skjuts var sist och släckte och låste, vi skjutsade hem Chefen och styrde mot Svärdsjö. På vägen så såg vi två figurer från festen gå med en cykel...den ena fick ta cykeln hem och den andra klämde vi in i bilen. :) Nästan hemma fick N bromsa in för en grävling som skumpade över vägen, på sommarfesten var det en utter vi fick bromsa för. Jag var hemma 02.30, ganska städad och kände mig helt ok. Men idag.....huvudvärk från helvetet och lite bakisillamående. Jag är ändå van vid huvudvärk... men den här ville inte ge sig, den höll i sig fram till kvällningen. :( Så det har inte blivit många knop gjorda här idag. Nu ska jag gå och ta bort nagellacket och klippa naglarna så jag inte glömmer det. Inget lack på när man jobbar med livsmedel!

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Men vad kul att snacka och träffas förutom på jobbet! Jag såg några "dåliga" människor på krogen ;p Kul att du hade kul! :)